Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2009 12:12 - МОЛИТВА от Иван Вазов
Автор: bogolubie Категория: Други   
Прочетен: 2710 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 01.12.2010 21:58


               
            М О Л И Т В А

          от   Иван   Вазов

Тебе, Боже, аз се моля,
Теб изливам си сърцето,
Тебе, по чиято воля
дишам, страдам под небето;

Тебе, Кой живот ми даде
и в мен разума запали,
и душата ми създаде
за мечти и идеали;

Тебе, Кой от свода тамо,
сейш ми пътя със надежди,
за Кого си спомням само
във великите премежди;

прати, Боже, крепка вяра
на душа ми безотрадна,
та на кръста си под твара
малодушно да не падна!

Дай Ти мощ на мойта слабост -
днес е час на изпитание, -
дай ми Ти велика храброст
в туй великото  страдание, -

да не умрат мъжки сили
в боя тежки със неволи,
да се чупят толкоз криле,
гордости, яки воли;

да не клюмне мен челото
пред кумира на тълпата,
пред вида на тържеството
на силата, на лъжата.

Не оставяй стидно ази
да пропадна в бой със злото
и съмнение да ме сгази
в Тебе, в Правдата, в Доброто!


      жжжжжжжжжжжжжж


   Още ли ще изучават децата и внуците ни класиците само едностранно? Защо ? За чуждата вяра и култура ли ги подготвят? На кой Бог се кланят нашите ръководители от най-висш ранг? Ние, радетелите за род и родина, притежаващи най-мощното оръжие - словото, ще продължаваме ли да мълчим и да пишем за собствените си чувства и случки?Поетите и писателите са сърцето на народа - неговата съвест, любов, самочувствие..., неговата чувствителност....
Ще се плашим ли или ще действаме с тихото си перо, но с мощната сила на словата? Будители ли сме или само се имаме за такива?

                                                             ЕСТИР



Гласувай:
0



1. dobsun - много хубаво
07.06.2009 20:09
но тогава времената, когато са живели творци като Вазов, са били съвсем други, идеалите са били съвсем други, ценностната система е била друга. Сега, в модерния век на технологиите кой се вълнува от Бог..... Всеки гледа да прекара другия както намери за добре.
цитирай
2. bogolubie - dobsun,
07.06.2009 21:23
техниката и науката хвърчат напред и нагоре, но хората са такива, каквито са описани и в библията.Там всичко е казано, всичко е обяснено, стига човек да е узрял за тази наука за морала и оцеляването за вечния живот. Грешиш, като мислиш, че никой не се интересува от Бог. Даже в България, след наглия атеизъм, сега има твърде много вярващи със знания. Бог е жив, и когато наказва, смазва. Остават ненаказани само чедата на дявола, които са си негови и ще си ги прибере директно в ада. Бог наказва своите чеда, които са се самозабравили, за да се опомнят и да спасят душите си за вечността. Аз наблюдавам колко хора изгубиха първородните си, заради своите грехове. Някои мислят, че да отблъснеш някого и да му изядеш залъка е нещо нормално, но това е нормално за джунглата, не и за нас. Но... дълго е да обяснявам. В България сега сме много, но сме тихи и затова не бием на очи. Господ иска да сме като солта в храната, невидими, но без нас неможе. Солта е много важна за човешкия организъм. Югославяните направиха един филм "Сол", в който /мисля, че бяха партизани/ търсеха сол под дърво и камък, дето се казва, много мъчително.Бъди благословен! С поздрав: ЕСТИР!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bogolubie
Категория: Други
Прочетен: 13707652
Постинги: 14720
Коментари: 2351
Гласове: 9367
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031