Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Постинг
11.07.2017 22:26 -
Непотопяемата Вайълет Джесъп
Непотопяемата Вайълет Джесъп
42 години работи по море, на пътнически кораби, като е направила 2 околосветски пътешествия и е надживяла много от пътниците
Вайълет Констанс Джесъп e стюардеса на океански лайнери и медицинска сестра известна с това, че е оцеляла при няколко големи катастрофи с океански лайнери
Родена е на 1 октомври 1887 г., в близост до Баия Бланка, Аржентина и е най-голямата дъщеря на ирландски емигранти. Вайълет се грижи за по-малките си братя и сестри, но се разболява от туберкулоза, а лекарите не дават големи шансове за живота на момичето. По онова време много хора са умирали от тази болест. Вайълет не само оцелява, но и напълно се възстановява от ужасната болест. Когато е на 16 г. баща и умира при операция и семейството се премества в Англия. Когато обаче майка и се разболява се налага да прекъсне училище и да поеме нейната професия като камериерка на трансатлантически лайнер.
За да я приемат на работа хубавичкото момиче се налага да се загрози с дрехите си и постъпва на работа в компания Royal Mail Steam Packet Company, на лайнера ""Ориноко"" където получава заплата от Ј 2.10 месечно или около Ј 200 днес.
През 1908 г. се премества в White Star Line въпреки, че първоначално има резерви към компанията заради северните маршрути на лайнерите и слуховете за супер капризните и надути клиенти на компанията. През 1910 г., 23-годишната Вайълет пътува с огромния туристически кораб ""Олимпик"" - първият от три кораба от този клас на компанията White Star Line. Олимпик е луксозен кораб, който е най-големия гражданска кораб по това време.
На 20 септември 1911 г., при неуспешна маневра ""Олимпик"" се блъска с крайцера "Хоук". За щастие не няма жертви, но 14-метровата дупка сериозна уврежда кораба и той се налага да се върне в пристанището.
Корабът е ремонтиран, а Вайълет продължава да работи на ""Олимпик"" докато компанията не построява нов кораб на име ""Титаник"" и тя е помолена да постъпи на работа на него защото компанията търси симпатичен и опитен вече персонал за VIP-гостите на лайнера.
Младата жена тръгва на първото и последното пътуване на "Титаник". В нощта на 14 срещу 15 април 1912 г. лайнерът се удря в айсберг. Последствията от тази катастрофа са че от 2224 пасажери и моряци и персонал, успяват да се спасят едва 711. Сред тях е Вайълет, която се спасява с лодка №16. След удара в айсберга на Вайълет е наредено да облече спасителна жилетка и да показва на пътниците които не говорят английски какво да правят. Един от офицерите я кара да се качи в лодка, за да покаже на пасажерите, че това е безопасно. Когато се качва в лодката, един мъж я моли да се грижи за детето му.
С бебето в ръцете си 2 часа по-късно тя се качва на кораба ""Карпатия"", който пръв пристига да окаже помощ. След потъването на ""Титаник"" компанията White Star Line решава да укрепи допълнително другите два лайнера ""Британик"" и ""Олимпик"". Корпусът след ремонти става двоен, укрепват се машинните и котелните помещения, както и водонепроницаемите прегради които от 6 стават 15. Увеличава се и броят на спасителните лодки.
Когато избухва Първата световна война съгласно договорите с правителството, през 1915-а ""Британик"" е превърнат в болница, като бива пребоядисан в бяло и изрисуван с огромни червени кръстове. По това време Вайълет работи като медицинска сестра в британския Червен кръст. Като сестра се качва на борда на ""Британик"". След пет успешни курса до Близкия изток и обратно до Обединеното кралство, транспортирайки болни и ранени, ""Британик"" тръгва на последното си пътуване на 12 ноември 1916 г.
На 21-ви в Егейско море той се удря в мина или е торпилиран от подводница, като мистерията какво точно се е случило остава и до днес. Капитан Чарлс Бартлет опитва всичко за да запаси кораба, но след минути става ясно, че ще потъват. По това време лекарите и медсестрите между които е Вайълет закусват в трапезарията, но при тях ударът се усеща много по-силно отколкото към кърмата и всички излизат на палубата.
Вайълет е между оцелелите 1035 човека, а 30 загиват, но и младата медицинска сестра едва не губи живота си когато лодката им е засмукана от витлата на лайнера и за да спаси живота си се налага да се хвърли в морето като наранява главата си в кила на кораба.
Години по-късно при медицински преглед тя научава, че нараняването и е било много тежко, но за късмет се е разминала безпроблемно. Вайълет се шегува, че е оцелял, защото голямата и коса омекотява удара и заявява, че вече имайки опит, този път при евакуацията си е взела четката си за зъби, за разлика от случая с ""Титаник"".
След края на войната, Вайълет Джесъп продължи да работи за Star Line White преди да постъпи в Red Star Line, която обаче фалира през голямата депресия в 30-те години. Малко по-късно и Вайълет Джесъп се омъжва, но бракът и не трае дълго, само 6 месеца. Докато плава тъй, като е хубава Вайълет Джесъп получава и предложение за брак от богат пасажер на един от корабите, но отказва офертата.
Тя се среща първата си любов на борда на ""Ориноко"", но младежът отказва да се оженят защото е обещал на майка си, че няма да се жени преди да го повишат. Когато години по-късно двамата се срещат Вайълет го отрязва. В 1950 г. тя се отегля в малко село в Съфолк, Англия където доживява до старини и умира на 83 години на 5 май 1971 г. от съдечна недостатъчност.
42 години работи по море, на пътнически кораби, като е направила 2 околосветски пътешествия и е надживяла много от пътниците
Вайълет Констанс Джесъп e стюардеса на океански лайнери и медицинска сестра известна с това, че е оцеляла при няколко големи катастрофи с океански лайнери
Родена е на 1 октомври 1887 г., в близост до Баия Бланка, Аржентина и е най-голямата дъщеря на ирландски емигранти. Вайълет се грижи за по-малките си братя и сестри, но се разболява от туберкулоза, а лекарите не дават големи шансове за живота на момичето. По онова време много хора са умирали от тази болест. Вайълет не само оцелява, но и напълно се възстановява от ужасната болест. Когато е на 16 г. баща и умира при операция и семейството се премества в Англия. Когато обаче майка и се разболява се налага да прекъсне училище и да поеме нейната професия като камериерка на трансатлантически лайнер.
За да я приемат на работа хубавичкото момиче се налага да се загрози с дрехите си и постъпва на работа в компания Royal Mail Steam Packet Company, на лайнера ""Ориноко"" където получава заплата от Ј 2.10 месечно или около Ј 200 днес.
През 1908 г. се премества в White Star Line въпреки, че първоначално има резерви към компанията заради северните маршрути на лайнерите и слуховете за супер капризните и надути клиенти на компанията. През 1910 г., 23-годишната Вайълет пътува с огромния туристически кораб ""Олимпик"" - първият от три кораба от този клас на компанията White Star Line. Олимпик е луксозен кораб, който е най-големия гражданска кораб по това време.
На 20 септември 1911 г., при неуспешна маневра ""Олимпик"" се блъска с крайцера "Хоук". За щастие не няма жертви, но 14-метровата дупка сериозна уврежда кораба и той се налага да се върне в пристанището.
Корабът е ремонтиран, а Вайълет продължава да работи на ""Олимпик"" докато компанията не построява нов кораб на име ""Титаник"" и тя е помолена да постъпи на работа на него защото компанията търси симпатичен и опитен вече персонал за VIP-гостите на лайнера.
Младата жена тръгва на първото и последното пътуване на "Титаник". В нощта на 14 срещу 15 април 1912 г. лайнерът се удря в айсберг. Последствията от тази катастрофа са че от 2224 пасажери и моряци и персонал, успяват да се спасят едва 711. Сред тях е Вайълет, която се спасява с лодка №16. След удара в айсберга на Вайълет е наредено да облече спасителна жилетка и да показва на пътниците които не говорят английски какво да правят. Един от офицерите я кара да се качи в лодка, за да покаже на пасажерите, че това е безопасно. Когато се качва в лодката, един мъж я моли да се грижи за детето му.
С бебето в ръцете си 2 часа по-късно тя се качва на кораба ""Карпатия"", който пръв пристига да окаже помощ. След потъването на ""Титаник"" компанията White Star Line решава да укрепи допълнително другите два лайнера ""Британик"" и ""Олимпик"". Корпусът след ремонти става двоен, укрепват се машинните и котелните помещения, както и водонепроницаемите прегради които от 6 стават 15. Увеличава се и броят на спасителните лодки.
Когато избухва Първата световна война съгласно договорите с правителството, през 1915-а ""Британик"" е превърнат в болница, като бива пребоядисан в бяло и изрисуван с огромни червени кръстове. По това време Вайълет работи като медицинска сестра в британския Червен кръст. Като сестра се качва на борда на ""Британик"". След пет успешни курса до Близкия изток и обратно до Обединеното кралство, транспортирайки болни и ранени, ""Британик"" тръгва на последното си пътуване на 12 ноември 1916 г.
На 21-ви в Егейско море той се удря в мина или е торпилиран от подводница, като мистерията какво точно се е случило остава и до днес. Капитан Чарлс Бартлет опитва всичко за да запаси кораба, но след минути става ясно, че ще потъват. По това време лекарите и медсестрите между които е Вайълет закусват в трапезарията, но при тях ударът се усеща много по-силно отколкото към кърмата и всички излизат на палубата.
Вайълет е между оцелелите 1035 човека, а 30 загиват, но и младата медицинска сестра едва не губи живота си когато лодката им е засмукана от витлата на лайнера и за да спаси живота си се налага да се хвърли в морето като наранява главата си в кила на кораба.
Години по-късно при медицински преглед тя научава, че нараняването и е било много тежко, но за късмет се е разминала безпроблемно. Вайълет се шегува, че е оцелял, защото голямата и коса омекотява удара и заявява, че вече имайки опит, този път при евакуацията си е взела четката си за зъби, за разлика от случая с ""Титаник"".
След края на войната, Вайълет Джесъп продължи да работи за Star Line White преди да постъпи в Red Star Line, която обаче фалира през голямата депресия в 30-те години. Малко по-късно и Вайълет Джесъп се омъжва, но бракът и не трае дълго, само 6 месеца. Докато плава тъй, като е хубава Вайълет Джесъп получава и предложение за брак от богат пасажер на един от корабите, но отказва офертата.
Тя се среща първата си любов на борда на ""Ориноко"", но младежът отказва да се оженят защото е обещал на майка си, че няма да се жени преди да го повишат. Когато години по-късно двамата се срещат Вайълет го отрязва. В 1950 г. тя се отегля в малко село в Съфолк, Англия където доживява до старини и умира на 83 години на 5 май 1971 г. от съдечна недостатъчност.
☞ Фиксиране на лихви по кредити и лихви по депозити |
ЗАЩО НИКОГА НЯМА ДА СИ КУПЯ НЕЩО НА ИЗПЛ...
ЗА "СЛАВЯНСКАТА" НЕПИСМЕНОСТ И...
Великденските истории според четирите ев...
ЗА "СЛАВЯНСКАТА" НЕПИСМЕНОСТ И...
Великденските истории според четирите ев...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене