Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2012 21:45 - „ Най –хубавата, най – чистата любов е далечната…” Боян Пенев
Автор: tota Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16002 Коментари: 24 Гласове:
32

Последна промяна: 14.01.2012 22:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
„ Най –хубавата, най – чистата любов е далечната…”  Боян Пенев

13.01.1908

   „Аз превръщам във философия онова, което външните условия налагат на душата ми. Когато виждам, че моите желания не могат да се сбъднат, че пред тях има непобедими пречки, аз спирам там, додето мога  да стигна, мъча се умъртвя нерва на желанията си и да сведа към един ръководен принцип онова, на което ме принуждават външните условия.
   Аз  разсъждавам: най –хубавата, най – чистата любов е далечната – в разлъката, в самотата, в любовния копнеж, в любовната мъка има твърде много поезия, твърде много материал за вътрешно възраждане.
   Без съмнение това е истина. Но, господи, прати ми Мефистофеля!  Изкушавай ме с всичките чарове, които бих могъл да си въобразя. Пусни ме в своя рай между запретените плодове.
   Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна. Приспи ме и направи от реброто ми  една жена, която да обичам от близо.
   Остави  ме пред любовта  към далечното  и любовта към близкото. Застани на прага на небесните двери и ме гледай как ще греша, как ще блуждая. Остави ме свободен да избера и свободен да умра в огъня на най – силните си желания.”

Пенев Б. Дневник. Спомени.Изд. Български писател,с., 1973., с.66
                                                                              
image


image

image
  За Вас приятели, с пожелание за топла зимна вечер!!


Копнеж •.ƸӜƷ• ♥ ♥ ♥ •.ƸӜƷ•
http://www.youtube.com/watch?v=KxiBCovo-Ew
Фрэнсис Гойя - Вечность...
http://www.youtube.com/watch?v=jsPbHrNIiIk&feature=related
Francis Goya - Sound of Love (The Godfather)
http://www.youtube.com/watch?v=F9X0z7QfjPk&feature=related
Amor - Francis Goya
http://www.youtube.com/watch?v=DY45CK5Et94&feature=related














Гласувай:
32



1. sande - Поздрави за този постинг!
14.01.2012 22:00
Аз разсъждавам: най –хубавата, най – чистата любов е далечната – в разлъката, в самотата, в любовния копнеж, в любовната мъка има твърде много поезия, твърде много материал за вътрешно възраждане.
цитирай
2. tota - Аз разсъждавам: най –хубавата, най ...
14.01.2012 22:08
sande написа:
Аз разсъждавам: най –хубавата, най – чистата любов е далечната – в разлъката, в самотата, в любовния копнеж, в любовната мъка има твърде много поезия, твърде много материал за вътрешно възраждане.


Да, Санде, вярна и силна мисъл, изречена от любимия ми Боян Пенев. На която и страница да отвориш дневника ще се докоснеш да неговия свят, до преживени мигове, до мисли, които преминават и през нас самите. Невероятен творец с още по - невероятна богата душевност.

Хубава вечер!

цитирай
3. daan - : )ОВОЈ КАКО МЕНЕ МИЛА
14.01.2012 22:26
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна. Приспи ме и направи от реброто ми една жена, която да обичам от близо.
ПОЗДРАВИ И ОД МЕНЕ:)
ТИ ПОСКАУВАМ СЕ НАУБАВО:)
цитирай
4. tota - Аз нося в душата си една печална и ...
14.01.2012 22:41
daan написа:
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна. Приспи ме и направи от реброто ми една жена, която да обичам от близо.
ПОЗДРАВИ И ОД МЕНЕ:)
ТИ ПОСКАУВАМ СЕ НАУБАВО:)


Ех, Даан! И други преди нас, преди тебе са имали мечти, търсения, очаквания...
На теб, приятелю пожелавам сбъдване на мечтите и красиви мигове с твоята принцеса!!
Благодаря за пожеланията! Хубава вечер!

цитирай
5. mitkaloto - Благадаря ти Ати!Поздрав!
14.01.2012 23:02
Благадаря ти Ати!Поздрав!
цитирай
6. tota - Благадаря ти Ати!Поздрав!...
14.01.2012 23:09
mitkaloto написа:
Благадаря ти Ати!Поздрав!


Благодаря за поздравите, Митко! Хубаво е докосването до мисли, които и ние сме доловили. Усещането е, сякаш сме познавали лично Боян Пенев. Но истина е една. На нас , човеците са присъщи едни и същи вълнения на душата. Различното е в умението да го изразим.

Хубава вечер!
цитирай
7. mt46 - Да,
14.01.2012 23:10
това е най-красивата любов - защото е идеална...
Лека вечер и нощ, Ати!
цитирай
8. tota - това е най-красивата любов - защото ...
14.01.2012 23:13
mt46 написа:
това е най-красивата любов - защото е идеална...
Лека вечер и нощ, Ати!


Марине, а може би не само идеалната, а онази истинската, която може и да прегори, но има "твърде много материал за вътрешно възраждане". В това е и силата, духът да е буден, душата да тръпне в очакване.

Хубава вечер!!
цитирай
9. mitkaloto - Благадаря ти Ати!Поздрав! ...
15.01.2012 09:33
tota написа:
mitkaloto написа:
Благадаря ти Ати!Поздрав!


Благодаря за поздравите, Митко! Хубаво е докосването до мисли, които и ние сме доловили. Усещането е, сякаш сме познавали лично Боян Пенев. Но истина е една. На нас , човеците са присъщи едни и същи вълнения на душата. Различното е в умението да го изразим.

Хубава вечер!

Добър ден!Радвам се,че си ме разбрала какво ти казвам с моите две думи.Приятен ден
цитирай
10. kalin8 - Поздрави, Ати!
15.01.2012 10:10
Благодаря ти за този постинг!
Б.
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Ати!
15.01.2012 10:16
"Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна. Приспи ме и направи от реброто ми една жена, която да обичам от близо."

Той със сигурност е най-големият литературовед на България. Сърдечни поздрави!
цитирай
12. tota - Благадаря ти Ати!Поздрав! ...
15.01.2012 11:34
mitkaloto написа:
tota написа:
mitkaloto написа:
Благадаря ти Ати!Поздрав!


Благодаря за поздравите, Митко! Хубаво е докосването до мисли, които и ние сме доловили. Усещането е, сякаш сме познавали лично Боян Пенев. Но истина е една. На нас , човеците са присъщи едни и същи вълнения на душата. Различното е в умението да го изразим.

Хубава вечер!


Добър ден! Радвам се,че си ме разбрала какво ти казвам с моите две думи. Приятен ден


Благодаря, Митко! Приятен да е и твоят ден!
цитирай
13. tota - Благодаря ти за този постинг! Б. ...
15.01.2012 11:35
kalin8 написа:
Благодаря ти за този постинг!
Б.


Борис, благодаря ти, че с мен се докосна до света на Боян Пенев!
Хубава неделя!
цитирай
14. tota - "Аз нося в душата си една пе...
15.01.2012 11:37
malchaniaotnadejda7 написа:
"Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна. Приспи ме и направи от реброто ми една жена, която да обичам от близо."

Той със сигурност е най-големият литературовед на България. Сърдечни поздрави!


Благодаря, Надя! Благодаря за това, че споделеното от теб, долавям и аз за най-големият литературовед на България - Боян Пенев!

Хубав ден!!
цитирай
15. gocho52 - Чувства нежни и ...малко тъга.
15.01.2012 11:53
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна.
цитирай
16. tota - Аз нося в душата си една печална и ...
15.01.2012 12:45
gocho52 написа:
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна.


Георги, всеки човек носи в душата си нещо. Хубаво е, ако то е любов, каквато и да е. Стига да " има твърде много поезия, твърде много материал за вътрешно възраждане от нея.

Хубав , неделен ден!
цитирай
17. nicodima - Потвърдено в практиката : ))...
15.01.2012 13:24
И тъжно, и красиво до съвършенство...

Случва се на особена категория хора - фини души, разсъдливи и мечтателни едновременно...
Не се случва на завоевателите...
Любовта на фината душа изисква разбиране от също така извисена душа...
Трудно се намира, но понякога се получава...

А той е бил щастлив все пак! Обичали са го две невероятни жени...
цитирай
18. tota - И тъжно, и красиво до съвършенство. ...
15.01.2012 14:02
nicodima написа:
И тъжно, и красиво до съвършенство...

Случва се на особена категория хора - фини души, разсъдливи и мечтателни едновременно...
Не се случва на завоевателите...
Любовта на фината душа изисква разбиране от също така извисена душа...
Трудно се намира, но понякога се получава...

А той е бил щастлив все пак! Обичали са го две невероятни жени...


Благодаря за коментара и хубавите думи в него за Боян Пенев. Наистина е бил обичан, но от всичко до което се докосваме в дневника долавяме и някаква празнота. Нещо е липсвало. Сякаш не е бил разбиран и не се е постигала онази хармония между две извисени души, която му е била потребна. Кой знае?
Да благодарим, че имаме възможността да се докосваме до него и по този начин.

Хубав ден!
цитирай
19. stela50 - Всяка далечна и неизживяна Любов създава усещане
15.01.2012 14:18
за нещо много силно и истинско ... Особено при невероятно
чувствителни ,богати до крайност предани души . Винаги нещо липсва ,
нещо не достига , дори и любимият човек да е съвършен
и предан в чувствата и отношението си . Разбирам Боян Пенев ,
разбирам копнежа и стремежа му към нещо специално , различно ,
нещо силно и нереално хармонично ... Възхищавам му се ,
докосвайки се до фината и нежна красота от думи и мисли ,
дълбоко съкровени и чисти ...
Благодаря ти , мила за тези срещи !
цитирай
20. nicodima - Е, Стела го каза...
15.01.2012 14:28
tota написа:
nicodima написа:
И тъжно, и красиво до съвършенство...

Случва се на особена категория хора - фини души, разсъдливи и мечтателни едновременно...
Не се случва на завоевателите...
Любовта на фината душа изисква разбиране от също така извисена душа...
Трудно се намира, но понякога се получава...

А той е бил щастлив все пак! Обичали са го две невероятни жени...


Благодаря за коментара и хубавите думи в него за Боян Пенев. Наистина е бил обичан, но от всичко до което се докосваме в дневника долавяме и някаква празнота. Нещо е липсвало. Сякаш не е бил разбиран и не е се е постигала онази хармония между две извисени души, която му е била потребна. Кой знае?
Да благодарим, че имаме възможността да се докосваме до него и по този начин.

Хубав ден!


Необятните души си поставят недостижими цели...
Виж Яворовата Мина... Уж реална, но какъв безплътен образ и е изградил той...
И тя му е казала в прав текст: " Аз съм толкова млада, а Вие сте поет!" Иносказателна представа за безкрайното разстояние между тях...

Е, благодаря, стана ми хубаво, че има хора, които мислят за това...
цитирай
21. tota - за нещо много силно и истинско. . . ...
15.01.2012 14:33
stela50 написа:
за нещо много силно и истинско ... Особено при невероятно
чувствителни ,богати до крайност предани души . Винаги нещо липсва ,
нещо не достига , дори и любимият човек да е съвършен
и предан в чувствата и отношението си . Разбирам Боян Пенев ,
разбирам копнежа и стремежа му към нещо специално , различно ,
нещо силно и нереално хармонично ... Възхищавам му се ,
докосвайки се до фината и нежна красота от думи и мисли ,
дълбоко съкровени и чисти ...
Благодаря ти , мила за тези срещи !


И аз ти благодаря за коментара, Танечка! Споделяш: "Възхищавам му се ,
докосвайки се до фината и нежна красота от думи и мисли, дълбоко съкровени и чисти ..." Бих искала това възхищение да има и други последователи. Да се градят отношенията с красиви думи, мисли, поведение, взаимност. Тогава животът придобива друг вкус. На благост, както съм чувала да казват преди години старите хора.

Хубав, неделен ден ти пожелавам!
цитирай
22. tota - И тъжно, и красиво до съвършенство. ...
15.01.2012 15:05
nicodima написа:
tota написа:
nicodima написа:
И тъжно, и красиво до съвършенство...

Случва се на особена категория хора - фини души, разсъдливи и мечтателни едновременно...
Не се случва на завоевателите...
Любовта на фината душа изисква разбиране от също така извисена душа...
Трудно се намира, но понякога се получава...

А той е бил щастлив все пак! Обичали са го две невероятни жени...


Благодаря за коментара и хубавите думи в него за Боян Пенев. Наистина е бил обичан, но от всичко до което се докосваме в дневника долавяме и някаква празнота. Нещо е липсвало. Сякаш не е бил разбиран и не е се е постигала онази хармония между две извисени души, която му е била потребна. Кой знае?
Да благодарим, че имаме възможността да се докосваме до него и по този начин.

Хубав ден!


Необятните души си поставят недостижими цели...
Виж Яворовата Мина... Уж реална, но какъв безплътен образ и е изградил той...
И тя му е казала в прав текст: " Аз съм толкова млада, а Вие сте поет!" Иносказателна представа за безкрайното разстояние между тях...

Е, благодаря, стана ми хубаво, че има хора, които мислят за това...


Благодаря, Никодима за споделеното. Може би не само неговата извисеност или разстоянието между двама е в основата на неудовлетвореността му.
Той се е докосвал до творци като Мицкевич, Красински, Толстой, Достоевски, Гогол и много други и посочва, че техният свят, който създават в творенията си е "огрян от безгранична любов към ближния, от съчувствие и състрадание, любов, в която е техният оптимизъм и вярата им". Може и това да е подтик към един стремеж за търсене и постигане на висша хармония.
А може би и от разминаването между двама да идва тази неудовлетвореност.
цитирай
23. yuliya2006 - Аз нося в душата си една печална и ...
15.01.2012 20:03
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна.

ОТКРИТИЕТО КОЕТО ПРАВИ..ГОЛЕМИТЕ ТВОРЦИ Я НОСЯТ, НО ВСЕ Я ТЪРСЯТ..ТЯ Е МАЯК..ТЯ Е МУЗА ОТ БОГ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
24. tota - Аз нося в душата си една печална и ...
15.01.2012 21:28
yuliya2006 написа:
Аз нося в душата си една печална и мъчителна любов, може би несподелена, самотна.

ОТКРИТИЕТО КОЕТО ПРАВИ..ГОЛЕМИТЕ ТВОРЦИ Я НОСЯТ, НО ВСЕ Я ТЪРСЯТ..ТЯ Е МАЯК..ТЯ Е МУЗА ОТ БОГ

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

Привет, Джу! За големите творци - любовта е муза от Бог. Непостижима !
Хубава вечер, Джу!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: tota
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12147283
Постинги: 1346
Коментари: 16857
Гласове: 70664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031