Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2013 08:29 - ГОЛЯМОТО ЗАВЕЩАНИЕ (13) - ФРАНСОА ВИЙОН
Автор: ambroziia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 360 Коментари: 0 Гласове:
2



        ГОЛЯМОТО   ЗАВЕЩАНИЕ  (13)

БАЛАДИЧНА  МОЛИТВА  НА  МАЙКАТА  КЪМ  СВЕТА  БАГАРОДИЦА

       МАЙКО  НА  НЕБЕТО  И  ЗЕМЯТА,
В  ТВОЯТА  ВЛАСТ  Е  ПЪКЛЕНАТА  КАЛ,
ИМАЙ  МИЛОСТ  И  КЪМ  МЕН,  ГОРКАТА,
ОТРЕДИ  МИ  МИЛОСЪРДЕН  ДЯЛ,
ПО-ДАЛЕЧ  ОТ  МЪКА  И  ПЕЧАЛ.

      ЩЕДРОСТТА  ТИ,  НАША  МАЙКО,  ЗНАЯ,
ДАЖЕ  ГРЕШНИЦА  ОТВЕЖДА  В  РАЯ
(КОЛКОТО  ТОВА  ДА  МИ  ЛИЧИ!).
АЗ  СЪС  ДУМИТЕ  НЕ  СИ  ИГРАЯ  - 
С  ТАЗИ  ВЯРА  ЩЕ  СКЛОПА  ОЧИ.

       ПОМОЛИ  СИНА  СИ,  МАЙКО  СВЯТА,
И  КЪМ  МЕНЕ  ДА  ИЗПИТА  ЖАЛ,
КАКТО  ВЪВ  ЕГИПЕТ  КЪМ  ЖЕНАТА,
КАКТО  И  КЪМ  ТЕОФИЛ,  ПРОДАЛ
СВОЯТА  ДУША  И  ТЪЙ  ЖИВЯЛ

       В  СГОВОР  С  ДЯВОЛА.  НО  НЕ  ЖЕЛАЯ
КАТО  НЕГО  ГОРКО  ДА  СЕ  КАЯ  - 
КОЛКОТО  НА  МЕН  ДА  МИ  ГОРЧИ,
ЧЕРКВАТА  ЩЕ  СЛАВЯ  АЗ  ДОКРАЯ:
С  ТАЗИ  ВЯРА  ЩЕ  СКЛОПЯ  ОЧИ.

       СТАРА  СЪМ,  НЕУКА  -  В  НИЩЕТАТА
ДАРОМ  НИЩО  БОГ  НЕ  МИ  Е  ДАЛ.
В  ЧЕРКВАТА  МЕ  ГЛЕДАТ  ОТ  СТЕНАТА:
РАЯТ  С  АРФА,  ЛЮТНЯ  И  ЦИМБАЛ,
НО  И  ПЪКЪЛЪТ  СЪС  ВРЯЩА  КАЛ...

       В  СТРАХ  ОТ  АДА  ВСЕКИ  ТЪРСИ  РАЯ  - 
ДАЙ  МИ,  ДЕВО,  РАДОСТ  КАТО  ТАЯ,
ДЕТО  ГРЕШНИКА  ЩЕ  НАСЪРЧИ
ДА  ИЗБЕГНЕ  ВСЯКА  ЗЛА  ОМАЯ:
С  ТАЗИ  ВЯРА  ЩЕ  СКЛОПЯ  ОЧИ.

       ВСЕМОГЪЩА,  СВЯТА  ДЕВО,  ЗНАЯ:
И  ИСУС  Е  ПРЕНЕБРЕГНАЛ  РАЯ,
ЙЕЗУИТЩИНАТА  НАЙ-НАКРАЯ
ОТ  ЗЕМЯТА  НИ  ДА  ЗАЛИЧИ;
НА  КОЛЕНЕ  ИСКАМ  ДА  ПРИЗНАЯ:

ДАЖЕ  И  ГОРЧИВ  ДА  МИ  Е  ПАЯ
С  ТАЗИ  ВЯРА  ЩЕ  СКЛОПЯ  ОЧИ.

           image

Превод  от  френски:
Васил  Сотиров

* * *
1. „Както  във  Египет"  -  има  се  предвид  Мария  Египетска.

2. Теофил  -  герой  от  средновековните  легенди,  продал  душата  си  на  дявола,  но  намерил  спасение  благодарение  на  застъпничеството  на  Света  Богородица.

3. Последната  страфа  съдържа  акростих  с  името  на  поета  (Вийон).



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12205153
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80752
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930