Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2013 12:22 - ЕГЕЙ - АНТОН БАЕВ
Автор: ambroziia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 258 Коментари: 0 Гласове:
2



                                    ЕГЕЙ

           Аз  съм,  който  от  пристанището
                  вижда  идещите  кораби...
                       Хорхе  Луис  Борхес

       АЗ  ИСКАХ  ДА  ОТПЛУВАМ,  АЛА  ОТЛИВЪТ
ЗАСТИГНА  МЕ  ВЪВ  МЪРТВОТО  ПРИСТАНИЩЕ.
И  ТАМ  ВИДЯХ,  ЗАКЛЕЩЕНИ  СРЕД  КОТВИТЕ,
ТЕЛАТА  НА  ПРЕДИШНИТЕ  УДАВНИЦИ...

       МОРЕТО  СИ  ОТИВАШЕ  НА  ТЛАСЪЦИ,
ОГОЛИЛО  ОГРОМНОТО  СИ  ДЪНО.
И  КАТО  В  ПАСТ  ПОТЪВАХА  ВЪВ  ПЯСЪКА
АНТИЧНИ  СТАТУИ,  КОВАНИ  СЪДОВЕ.

       МОРЕТО  СЕ  РАЗДЕЛЯШЕ  С  ТОВАРА  СИ
ОТ  ЗЛАТНИ  НАКИТИ  И  ГНИЛИ  КОРАБИ.
И  МАХАХА  СЪС  КЪРПИТЕ  СИ  ТРАУРНИ
ВЪЛНИТЕ  ВМЕСТО  СБОГОМ...

       И  САМО  ДЕНЕМ  С  ЛАСКИТЕ  НА  БРИЗА
МОРЕТО  МИ  НАПОМНЯШЕ  ЗА  СЕБЕ  СИ.
И  ПАДАХ  АЗ  ПОД  ПИСЪКА  ПРОНИЗВАЩ
НА  ЧАЙКИТЕ  ВЪВ  ТЕЖКОТО  ПОДНЕБИЕ.

       НОЗЕТЕ  МИ  СЕ  ВПИВАХА  ПОД  ТИНЯТА,
РЪЦЕТЕ  МИ  ДЪЛБАХА  ВОДОРАСЛИТЕ...
И  АЗ,  ДОСТИГНАЛ  АМФОРИТЕ  ГЛИНЕНИ,
СЪБИРАХ  НАТРОШЕНИТЕ  ИМ  ЧАСТИ.

       ЗАСЛУШАН  ВЪВ  СЪВЕТА  НА  РАПАНИТЕ
И  СЛЕПВАЙКИ  ЧЕРУПКИТЕ  КИРПИЧЕНИ,
ГАДАЕХ  БЪДЕЩЕТО  ПО  ОСТАНКИТЕ,
ОТВЪДНИТЕ  СИ  СВЕТОВЕ  ПРЕДРИЧАХ.

        И  МОЯТА  ФЛОТИЛИЯ  ОТ  САЛОВЕ
ОЧАКВАШЕ  ИЗВЕСТИЕ  ОТ  ПРИЛИВА
ДА  ТРЪГНЕ  ВЪВ  САНДЪЦИТЕ  СИ  ЗЛАТНИ
И  СКЕЛЕТИТЕ  РЕСТАВРИРАНИ...

       ОЧИТЕ  МИ  ИЗТЕКОХА  ОТ  ВАХТИТЕ,
УШИТЕ  МИ  ОТСЛАБВАХА  ОТ  ВСЛУШВАНЕ.
И  СИГУРНО  НЕ  ЩЕ  УСЕТЯ  НЯКОГА
ПРИБОЯТ  ДА  ВРЪХЛИТА  ВЪРХУ  СУШАТА.

       ОТ  ОНЯ  БРЯГ,  НА  КОЙТО  СЪМ  ТЪГУВАЛ,
МОРЕТО  КАТО  КЪС  МЕ  Е  ОТКЪРТИЛО.
И  АЗ  НЕ  ЗНАМ  КОГА  СЪМ  ОТПЪТУВАЛ.
И  АЗ  НЕ  ЗНАМ  -  ДАЛИ  ЩЕ  СЕ  ЗАВЪРНА...

           image

1988
Антон  Баев



Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12155598
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80272
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031