Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2014 13:35 - Порасна ми носът
Автор: makont Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20883 Коментари: 61 Гласове:
69

Последна промяна: 19.11.2014 16:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Ето, като Пинокио съм, първо лют сърбеж, после лека болка и сега върви 45 см пред мен. Ужасно ме е срам. На стари години да лъжа, като циганка и то пред детето, за детето и в името на правилата. Предисторията: Малкият ми син е пред навършване на 18 години и естествено два месеца преди това има честта да се запише да кара шофьорски курсове, а аз имах честта да платя 850.00 лева, това да стане реалност.

image
Самото действие: Миналия четвъртък, 13.11.2014г., на мама умното си взе листовките с 95 точки от възможни 97./Тук ми пораснаха ушите, не носът/. Съответно това бе свързано с отсъствие от училище, за което  получи служебна бележка от фирмата, за да бъдат надлежно извинени отсъствията му в този ден. Изненадата: Изненадка!!! Госпожата класна в училище не признала въпросната бележка и не му извинила отсъствията. Не можело външна организация да издава бележки на учениците за отсътвие??? Ами ако това отсъствие е свързано с повишаване на квалификацията или придобиване на нови умения, какъвто е случая, и то умения, които са необходими за един нормален мъж за цял живот/визирам управлението на автомобил/, не е ли нормално да бъде признато като уважителна причина? Соътветното противодействие: И сега вече стигам до същността: АЗ ИЗЛЪГАХ. Имам бележка от личния лекар, написах в нея как детето е било „тежко болно” и се е налагало домашно лечение и отсъствията са извинени. Това е опашата лъжа, но е според правилата, това МОЖЕ, другата бележка НЕ МОЖЕ. Сега си посипвам главата с пепел, защото:
  1. Аз излъгах пред моя син и със сигурност го оставих с впечатлението, че е приемливо да послъгваме, от време на време, когато обстоятелствата го изискват. Ей така, за дребни работи.
  2. Аз направих това, защото има правила, които противоречат на нормалната логика, в случая нямах избор, дали да кажа истината, или да излъжа, защото истината бе казана на госпожата, изрично помолих  момчето за това, но се оказа, че такава истина няма-т.е. в случая ще има неизвинени отсъствия. Питам се, дали не трябваше да оставя да му ги напишат? Но тогава също щеше да има лъжа, защото всъщност не е съзнателно бягство от час, учителката е била предупредена и знае къде е.
  3. Аз се опитах да бъда честна и със сина си, и с учителката и със себе си, но от това не се получи нищо. Лъжеш и правиш добро! Всъщност това не е лъжа, това си е чиста измама, но приемлива, правилата са такива
Това е положението! Хлапетата вече са дванадесети клас и повечето не си правят труда да ходят много много на училище. Не знам как се справят с неизвинените отсъствия. Аз като строг родител не допускам с моя син това да се случи. Ще ходи и толкоз и той го знае. В случая причината беше уважителна и учителката беше предупредена, че ще отсъства. Ами тя, извинявайки му отсъствията с медицинската бележка, не лъже ли всъщност? Боже, другия понеделник е на задължителния курс в БЧК за оказване на първа долекарска помощ. Ха познайте с колко сантиметра ще ми порасне носът? По този повод се сетих, че трябва да го подготвя и да го науча на „трите” вида изкуствено дишане. Припомням Ви го и на Вас с една едничка цел, да ви усмихна. Все пак, усмивката поне не е лъжовна, усмивката е слънчевата страна на истината, усмивката е всеопрощение. http://makont.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/07/30/tretiiat-nachin-za-izkustveno-dishane.584400




Гласувай:
70



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - Аз как бих постъпил:
19.11.2014 14:00
Бих направил и невъзможното да се срещна с директора на училището и обясня случая и поискам правилно, разумно решение.Ако не получа разбиране ще потърся инспектората по образование . Това би помогнало да има решение и тълкувание на подобен казус, което би ползвало много деца в подобна ситуация. А и съвестта ми би била чиста.
цитирай
2. martiniki - ох, ама си съвестна, Майче...никакъв нос не ти е пораснал!
19.11.2014 14:08
ние сме в същата ситуация - външния изпит на сина ми беше вчера, 96 точки. Следобед беше на БЧК...Не беше на училище, но не ми е казвал как ще извинява отсъствията...Изобщо я карат свободно последната година. Само аз се кося за това,че не ходи редовно на училище
цитирай
3. emi1ts - Здравей Майче!
19.11.2014 14:32
Понякога се получават такива неприятни бъркотии и се чудиш кой е най-добрия начин за излизане от положението!Не съм от хората които раздават съвети но понеже в случая виждам че търсиш и друго мнение,според мен един предвари телен разговор с преподавателката с молба за съвет,би могъл да свърши някаква работа!Но станалото станало!И това ще мине!
От друга страна ,по-неприятното е,че в училище проблема е много по-дълбок и
разпространен и както се разбира от видеото самите преподаватели трябва да са стриктни в своето поведение защото също са пример за учениците!
Много важна е тази тема и трябва да се говори и обсъжда!
цитирай
4. makont - Бих направил и невъзможното да се ...
19.11.2014 15:43
ivoki написа:
Бих направил и невъзможното да се срещна с директора на училището и обясня случая и поискам правилно, разумно решение.Ако не получа разбиране ще потърся инспектората по образование . Това би помогнало да има решение и тълкувание на подобен казус, което би ползвало много деца в подобна ситуация. А и съвестта ми би била чиста.

Това бих сторила, ако бях убедена, че има смисъл. В случая не съм, съдейки по действията на отсрещната страна. Просто се опитвам да поема греха върху себе си. Поздрави!
цитирай
5. makont - Ако трябва да бъда честна, Доре, те няма и защо да ходят.
19.11.2014 15:49
martiniki написа:
ние сме в същата ситуация - външния изпит на сина ми беше вчера, 96 точки. Следобед беше на БЧК...Не беше на училище, но не ми е казвал как ще извинява отсъствията...Изобщо я карат свободно последната година. Само аз се кося за това,че не ходи редовно на училище

Те и така и така не ходят/повечето/, не учат, а вземат на частни уроци. Защо изобщо си губят времето да ходят на училище. Ами да ги пуснат, да си вземат уроците, да се явят на въпросната матура и туй то. Колко главоболия ще ни спестят и на нас. Последната година е едно имитиране на дейност, която губи времето и на двете страни, но такава ни е системата, с всичките и несъвършенства. Поздрави и успех на момчето ти!
цитирай
6. makont - Да, сложни отношения, в една сбъркана тотално система.
19.11.2014 15:53
emi1ts написа:
Понякога се получават такива неприятни бъркотии и се чудиш кой е най-добрия начин за излизане от положението!Не съм от хората които раздават съвети но понеже в случая виждам че търсиш и друго мнение,според мен един предвари телен разговор с преподавателката с молба за съвет,би могъл да свърши някаква работа!Но станалото станало!И това ще мине!
От друга страна ,по-неприятното е,че в училище проблема е много по-дълбок и
разпространен и както се разбира от видеото самите преподаватели трябва да са стриктни в своето поведение защото също са пример за учениците!
Много важна е тази тема и трябва да се говори и обсъжда!

Няма да отида и да говоря, защото помолих сина ми да я предупреди, че е на изпит, за да е уведомена защо ще отсъства. Тогава на кой бе нужен целият театър? Ако отида, ще си поговоря с радиото. Свършеното свършено. Лошото е, че в децата остава горчилката, че трябва да лъжеш дори и в ситуации, когато си прав и не си направил нищо нередно. Разговорът го проведох със сина ми, защото той трябва да е наясно какво се случва и да си направи изводите кое е редно и кое не е. Поздрави!
цитирай
7. ivoki - makont
19.11.2014 16:13
Докато не опитаме, не можем да знаем дали няма смисъл или не и тогава разни недоносени даскалици ще си веят байрака.......


цитирай
8. mt46 - Е,
19.11.2014 18:39
сблъскала си се със стената на бюрократщината у нас... Честно е, че си признаваш за лъжата /така би трябвало да правят и политиците ни/... Поздрави и успех!...
цитирай
9. valeska - Привет!:)
19.11.2014 18:40
Има много условности покрай това с лъженето. Най-важно е да не лъжем себе си.:))
цитирай
10. ivana59 - Привет, Майче!
19.11.2014 18:53
Същи Петър Моканина си ти - лъжеш благородно :)
Другото не ми се коментира. Живеем в страната на абсурдите.
цитирай
11. aip55 - Няма неразрешими
19.11.2014 20:28
дилеми, има криво разбиращи хора и хора, които не искат да те разберат!
цитирай
12. donchevav - Здравей, Майче! Съгласна съм с ...
19.11.2014 20:38
Здравей, Майче!
Съгласна съм с ivoki- по проблемите трябва да се говори.
Като класен ръководител на ученици в 11 кл. знам, че няма по-унизително нещо от фалшивите медицински бележки- вярно си го усетила и есето много точно отразява моралната ти преценка. Винаги съм недоумявала кого лъжем и съм се заливала от ярост, когато на обаждане със загриженост, че ученикът отсъства, са ми отговаряли:"Бихте ли ми казали точно дните, когато е отсъствал, за да вземем медицински бележки!"/не ми се коментира повече това, съжалявам/
Мила Майче, давам си сметка, че момчето ти не е от тия, за които аз ти говоря. Използвам случая да го поздравя за страхотния резултат на листовките!
Не знам защо тази учителка е постъпила така, може би не сте се разбрали. Няма начин да не се признава такава бележка /макар че не си права за това кое ще му трябва за квалификацията и т.н. - просто има правила – по време на учебни часове не могат да се карат нито частни уроци, нито курсове; часовете в училище са задължителни и за всяко непосещение се пише отсъствие – после се извинява с документ./
На практика обаче се приемат всякакви извинителни документи - включително бележки от родителите и дори само обаждане от родител по телефона, нещо повече: учениците ни срещат разбиране и когато по изключение са принудени да запишат часове по кормуване. А когато се явяват на изпита, всички им стискаме палци. Случвало ми се е да се обадят първо на мене, като вземат изпита – спонтанно, от радост.
Мисля, Майче, че ти все пак трябваше да разговаряш с учителката – познаваш си детето, няма да те излъже, разбира се! - но трябваше да чуеш и другата страна.
Съжалявам за изживяването. Знаеш обаче, че често се сблъскваме с подобно отношение – навсякъде срещаме чиновническо бездушие, неразбиране и алогична грубост, желание да ти усложнят живота, да ти спретнат Параграф 22, да ти покажат кой е шефът. Порочна система - съгласна съм. За жалост.
Хубав стил и чувство за хумор! Интересно клипче от кухнята! Поздрави, Майче!
цитирай
13. megg - Здравей, Майче!
19.11.2014 21:02
Мисля си, че си строга към себе си... Та това си е добронамерено заобикаляне на факти, просто защото понякога човек е безсилен да се бори срещу недомислиците. Погледни се в огледалото - няма пораснал нос! : )
Случва се обстоятелствата, най - често продиктувани от неогледани правила - да ни карат да постъпваме не според своите мерки... Пък и те - мерките - взеха различно да мерят у нас...
Чисти, добри пътища пред твоето момче, и радост да му носят!
Приятна вечер, с усмивки!
цитирай
14. sestra - Хахахаа, този изключително добър клип
19.11.2014 21:47
ми дойде като благословия. Толкова точен, изчерпателен и блестящ от хумор, благодаря, Мая. Всичко в него е вярно, само, че нека отбележим - без смях не става, без чувство за хумор НЕ СТАВА. При нас в училище напрежението е нонстоп и който няма това безценно качество, трудно става всичко... Проблемът както винаги е малък като оризово зрънце. Класната няма право да извинява по друг начин отсъствия освен с медицинска бележка или молба от родител за извинение по семейни причини. Просто няма право. Можело е да ви насочи към разговор с директора, който да реши въпроса. Днес точно такъв разговор имах с майка за едно отсъствие. Ние наистина сме под огромен натиск от изисквания, нормативни документи, отговорности за какво ли не, които нямаме право да оспорваме и накрая искат от нас да сме преподавали безупречно, да сме мили, разбиращи, медиатори и да не сме допуснали нито една грешка. Елате в семействата ни, вижте децата, ни на които не даваме да викат, защото нямаме уши да понесем дори малък шум и тогава ни съдете. Заставам на страната на колежката, дори да не е най-добрата учителка. Тази професия в последните години се товари с все повече и повече отговорности, документация, вероятно, защото сме отговорни по начало и няма къде да бягаме, но и заради още едно нещо - претенциите на родителите. Истината е, че всички проблеми в училище се решават с равнопоставеност и диалог, абе човещина му викам. Като човешката гледна точка в този изключителен клип, вече сред най-любимите ми.
цитирай
15. aip55 - В
19.11.2014 22:07
живота се налага и благородно да послъгваме. Хе-хе, когато двама влюбени се кандърдисват, колко хубаво им става, че лъжата им е взаимна и желана...
А ти не се притеснявай, не е станало кой знае какво, да излъжеш в името на доброто за детето ти. Оценявам тази лъжа, като хуманна и правдива. Хубава вечер Мак...
цитирай
16. veninski - Ех, Майче, Майче. . . Големи терз...
20.11.2014 06:41
Ех, Майче, Майче... Големи терзания... За колко отсъствия става дума? Само за деня на изпита ли? Или за повече дни? Класният ръководител е длъжен да даде на ученика до три дни в една учебна година след предварително уведомление от родителя, а директорът - до 7 дни, след писмена молба от теб (Чл. 136. (1) т.2 и 3 от ППЗНП).
цитирай
17. scarlety - Maйче,
20.11.2014 07:16
направо се учудвам, че толкова строго следят отсъствията в последния клас. Понеже допреди няколко години беше голяма слободия. И какво сега- излиза, че с честност не става. Ами- като не става, не става. Синчето ще научи още доста неща тепърва, това е само началото. И на мен ми се е налагало, но не изпитвам угризения- принуждавали са ме. Желая успех на детето и целувки за теб дългоноске! :) Пп.Утре съм на дипломирането на онази девойка, дето и помагаше да решава едни задачи по икономика :)
цитирай
18. makont - Да, това наистина е правилното решение,
20.11.2014 09:38
ivoki написа:
Докато не опитаме, не можем да знаем дали няма смисъл или не и тогава разни недоносени даскалици ще си веят байрака.......



но моето отсъствие кой ще извини, аз ще си изгубя целия ден да ходя да се обяснявам, сигурно и с директорката трябва да се срещна, за да обяснявам, че нямам сестра. Да, грешката е моя, просто избрах пътя на най-малкото съпротивление. Пазя си нервите, защото моята работа е свързана с много емоции и обяснения, така, че и силите ми са на привършване. Усмивки!
цитирай
19. makont - Марине, всъщност аз ежечасно си блъскам клетата глава в тази стена,
20.11.2014 09:39
mt46 написа:
сблъскала си се със стената на бюрократщината у нас... Честно е, че си признаваш за лъжата /така би трябвало да правят и политиците ни/... Поздрави и успех!...

цялата съм в цицини, а сега и с дълъг нос. Усмивки!
цитирай
20. vmir - Злато си ти, не си го научила на лошо момчето.
20.11.2014 09:43
Аз пък знам титулувани хора, които за да оправдаят титлите е трябвало да декларират знания на западни езици, (подразбирайки "работа с речник" с доказателство притежанието на такъв речник и способност за ползването на такъв в библиотека). Лошото става, когато си повярват, че наистина знаят и тръгват да раздават безценните си "знания".
цитирай
21. makont - Не, не излъгах себе си, синът ми е наясно, че такива са правилата,
20.11.2014 09:43
valeska написа:
Има много условности покрай това с лъженето. Най-важно е да не лъжем себе си.:))

всъщност той не искаше дори да му пиша бележка, каза ми да ги оставят неизвинени въпросните отсъствия. Аз се запрях като магаре на мост, защото, ако трябва да бъда честна са ме викали за извинени отсъствия, когато е боледувал. Тогава вече ми дойде в повече и пратих съпруга ми. До сега не се се случвало да лъжем с бележки за болест. Просто децата дегустират всеки вид грипен вирус и аз не мога да си позволя да го пусна, за да натръшка и другите деца. Това е. Благодаря ти и много усмивки от мен.
цитирай
22. makont - Ваничка, това исках да кажа. Цял живот се мъча да уча това дете да не лъже
20.11.2014 09:46
ivana59 написа:
Същи Петър Моканина си ти - лъжеш благородно :)
Другото не ми се коментира. Живеем в страната на абсурдите.

и не мога да не отбележа, че до сега не се е случвало. Имаме си пълно доверие и ми казва всичко. Винаги съм казвала, че когато си сгрешил, идваш, казваш си и си понасяш последствията, колкото и да е гадно и понякога упреците да идват в повече. Всяка грешка е урок и трябва да се изживее. Но в случая аз направих грешката. За това сега се мъмря и съм пред второ наказание. Усмивки!
цитирай
23. makont - Здравей, естествено че няма неразрешими проблеми,
20.11.2014 09:48
aip55 написа:
дилеми, има криво разбиращи хора и хора, които не искат да те разберат!

лошото е, че все повече от тях започваме да ги решаваме по този начин, защото се изморихме. Малко лицемерие, малко лъжа, уж за добро, а то се трупа. Ще се научим да живеем с греховете си. Усмивки!
цитирай
24. makont - Вени, абсолютно си давам сметка за всичко това,
20.11.2014 09:50
[quote=donchevav]Здравей, Майче!
Съгласна съм с ivoki- по проблемите трябва да се говори.
Като класен ръководител на ученици в 11 кл. знам, че няма по-унизително нещо от фалшивите медицински бележки- вярно си го усетила и есето много точно отразява моралната ти преценка. Винаги съм недоумявала кого лъжем и съм се заливала от ярост, когато на обаждане със загриженост, че ученикът отсъства, са ми отговаряли:"Бихте ли ми казали точно дните, когато е отсъствал, за да вземем медицински бележки!"/не ми се коментира повече това, съжалявам/
Мила Майче, давам си сметка, че момчето ти не е от тия, за които аз ти говоря. Използвам случая да го поздравя за страхотния резултат на листовките!
Не знам защо тази учителка е постъпила така, може би не сте се разбрали. Няма начин да не се признава такава бележка /макар че не си права за това кое ще му трябва за квалификацията и т.н. - просто има правила – по време на учебни часове не могат да се карат нито частни уроци, нито курсове; часовете в училище са задължителни и за всяко непосещение се пише отсъствие – после се извинява с документ./
На практика обаче се приемат всякакви извинителни документи - включително бележки от родителите и дори само обаждане от родител по телефона, нещо повече: учениците ни срещат разбиране и когато по изключение са принудени да запишат часове по кормуване. А когато се явяват на изпита, всички им стискаме палци. Случвало ми се е да се обадят първо на мене, като вземат изпита – спонтанно, от радост.
Мисля, Майче, че ти все пак трябваше да разговаряш с учителката – познаваш си детето, няма да те излъже, разбира се! - но трябваше да чуеш и другата страна.
Съжалявам за изживяването. Знаеш обаче, че често се сблъскваме с подобно отношение – навсякъде срещаме чиновническо бездушие, неразбиране и алогична грубост, желание да ти усложнят живота, да ти спретнат Параграф 22, да ти покажат кой е шефът. Порочна система - съгласна съм. За жалост.
Хубав стил и чувство за хумор! Интересно клипче от кухнята! Поздрав
цитирай
25. makont - Вени, продължавам тук, че не ми стигнаха символи,
20.11.2014 09:58
абсолютно си давам сметка за всичко това, но ако трябва да съм честна, в момента ми е голям пожар на главата, нямах сили и тук да отида и да се обяснявам, колко съм права и да говорим с часове за разни условности и правила. Аз съм изморен човек в това отношение, да си счетоводител е да си назначен за виновен, винаги между чука и наковалнята. Цял живот обяснявам, обяснявам, спазвам правила, въртя се в лабиринтите на законите и сега се оказах изтощена. Най-малкото съпротивление. Една бележка и готово. Между другото личния лекар ми е най-добрата приятелка, но до сега никога нито аз нито синът ми не сме спекулирали с това. В къщи имам едно тесте бележки, така, че ако съм склонна да лъжа и той да участва в това, имаме начин да го направим. Сега се подадох на изкушението, защото исках да си спестя още малко разочарование и безмислени обяснения от типа"да права сте, но такива са наредбите". Всъщност помислих си и с другия вариант "по семейни причини", но то е същото. И така. Знам, че нищо не се е случило, но аз не обичам да послъгвам и това си ме заболя, за това споделих, още повече, че така разнасям заразата върху детето. Но трябва да свикват, в живота има много недомислици, в които трябва да се изнижеш с финес и лъжичка послъгване. Усмивки!
цитирай
26. makont - Здравей Мег, ти прозорливо момиче! Твоите коментари са винаги право в целта.
20.11.2014 10:01
megg написа:
Мисля си, че си строга към себе си... Та това си е добронамерено заобикаляне на факти, просто защото понякога човек е безсилен да се бори срещу недомислиците. Погледни се в огледалото - няма пораснал нос! : )
Случва се обстоятелствата, най - често продиктувани от неогледани правила - да ни карат да постъпваме не според своите мерки... Пък и те - мерките - взеха различно да мерят у нас...
Чисти, добри пътища пред твоето момче, и радост да му носят!
Приятна вечер, с усмивки!

Хареса ми "добронамерено заобикаляне на фактите" за справяне с различните мерни единици в сбърканата ни система. Прегръщам те, Мег! Сега се чувствам по-добре. Усмивки и прекрасен ден!
цитирай
27. makont - Стани, не обвинявам учителката, ама изобщо. Обвинявам себе си.
20.11.2014 10:06
sestra написа:
ми дойде като благословия. Толкова точен, изчерпателен и блестящ от хумор, благодаря, Мая. Всичко в него е вярно, само, че нека отбележим - без смях не става, без чувство за хумор НЕ СТАВА. При нас в училище напрежението е нонстоп и който няма това безценно качество, трудно става всичко... Проблемът както винаги е малък като оризово зрънце. Класната няма право да извинява по друг начин отсъствия освен с медицинска бележка или молба от родител за извинение по семейни причини. Просто няма право. Можело е да ви насочи към разговор с директора, който да реши въпроса. Днес точно такъв разговор имах с майка за едно отсъствие. Ние наистина сме под огромен натиск от изисквания, нормативни документи, отговорности за какво ли не, които нямаме право да оспорваме и накрая искат от нас да сме преподавали безупречно, да сме мили, разбиращи, медиатори и да не сме допуснали нито една грешка. Елате в семействата ни, вижте децата, ни на които не даваме да викат, защото нямаме уши да понесем дори малък шум и тогава ни съдете. Заставам на страната на колежката, дори да не е най-добрата учителка. Тази професия в последните години се товари с все повече и повече отговорности, документация, вероятно, защото сме отговорни по начало и няма къде да бягаме, но и заради още едно нещо - претенциите на родителите. Истината е, че всички проблеми в училище се решават с равнопоставеност и диалог, абе човещина му викам. Като човешката гледна точка в този изключителен клип, вече сред най-любимите ми.

За това ми е чувството за хумор, без което, права си, сме за никъде. Сега като си гриза опашката за наказание ме боли с усмивка. Давам си сметка, че не отидох да поговоря. Това е положението, всеки човек си има капацитет на несправедливости, които може да понесе, да обясни, да анализира със съответната институция със съмнителен шанс за решение на проблема, защото той не е нито в учителката, нито в мен, нито в децата. Радвам се, че ти хареса клипчето. Прегръщам те!
цитирай
28. makont - Ах ти, ами нали знаеш, ча най-много се лъже
20.11.2014 10:09
aip55 написа:
живота се налага и благородно да послъгваме. Хе-хе, когато двама влюбени се кандърдисват, колко хубаво им става, че лъжата им е взаимна и желана...
А ти не се притеснявай, не е станало кой знае какво, да излъжеш в името на доброто за детето ти. Оценявам тази лъжа, като хуманна и правдива. Хубава вечер Мак...

преди секс, преди избори и след лов. Тук аз послъгах по друг повод. Усмивки!
цитирай
29. makont - Здравей! Благодаря ти, да можех и по семейни причини, но сърце не ми даде
20.11.2014 10:12
veninski написа:
Ех, Майче, Майче... Големи терзания... За колко отсъствия става дума? Само за деня на изпита ли? Или за повече дни? Класният ръководител е длъжен да даде на ученика до три дни в една учебна година след предварително уведомление от родителя, а директорът - до 7 дни, след писмена молба от теб (Чл. 136. (1) т.2 и 3 от ППЗНП).

да излъжа, че примерно аз съм се тръшнала на смъртен одър или нещо подобно. А иначе става въпрос за един ден. Но в друугия понеделник е на БЧК, така, че "точа" нова бележка с друга диагноза. Усмивки и слънчев и спорен ден!
цитирай
30. makont - Ади, ти ме зарадва! Радвам се за детето!
20.11.2014 10:14
scarlety написа:
направо се учудвам, че толкова строго следят отсъствията в последния клас. Понеже допреди няколко години беше голяма слободия. И какво сега- излиза, че с честност не става. Ами- като не става, не става. Синчето ще научи още доста неща тепърва, това е само началото. И на мен ми се е налагало, но не изпитвам угризения- принуждавали са ме. Желая успех на детето и целувки за теб дългоноске! :) Пп.Утре съм на дипломирането на онази девойка, дето и помагаше да решава едни задачи по икономика :)

Много късмет и успехи по пътя и. А за другото, ние сме креативни личности, ще се справим с тези предизвикателства, въпреки мъъъничко угризения. Усмивки за теб и прегръдки за дипломантката!
цитирай
31. sestra - Ние сме родители на вашите деца в училище,
20.11.2014 10:28
makont написа:
[quote=sestra]ми дойде като благословия. Толкова точен, изчерпателен и блестящ от хумор, благодаря, Мая. Всичко в него е вярно, само, че нека отбележим - без смях не става, без чувство за хумор НЕ СТАВА. При нас в училище напрежението е нонстоп и който няма това безценно качество, трудно става всичко... Проблемът както винаги е малък като оризово зрънце. Класната няма право да извинява по друг начин отсъствия освен с медицинска бележка или молба от родител за извинение по семейни причини. Просто няма право. Можело е да ви насочи към разговор с директора, който да реши въпроса. Днес точно такъв разговор имах с майка за едно отсъствие. Ние наистина сме под огромен натиск от изисквания, нормативни документи, отговорности за какво ли не, които нямаме право да оспорваме и накрая искат от нас да сме преподавали безупречно, да сме мили, разбиращи, медиатори и да не сме допуснали нито една грешка. Елате в семействата ни, вижте децата, ни на които не даваме да викат, защото нямаме уши да понесем дори малък шум и тогава ни съдете. Заставам на страната на колежката, дори да не е най-добрата учителка. Тази професия в последните години се товари с все повече и повече отговорности, документация, вероятно, защото сме отговорни по начало и няма къде да бягаме, но и заради още едно нещо - претенциите на родителите. Истината е, че всички проблеми в училище се решават с равнопоставеност и диалог, абе човещина му викам. Като човешката гледна точка в този изключителен клип, вече сред най-любимите ми.

За това ми е чувството за хумор, без което, права си, сме за никъде. Сега като си гриза опашката за наказание ме боли с усмивка.Радвам се, че ти хареса клипчето.

но не сме вас. Родителите често излишно се дистанцират, това е несъзнателен процес, но пък не е безобиден. Хубав ден, Мая, прегръщам те :)
цитирай
32. dinkov - Динков
20.11.2014 12:58
makont - в нашата рядко красива страна има и доста грозни неща. Едно от тези грозотии е, че "не човек звучи гордо", а документа е важен. Не съм чел "Закона за образованието" но навярно учителката е права за себе си. Важно е какво пише в нормативния акт, а не самата истина. Ако не беше жалко, можеше да се погледне и от веселата страна. " Как се изработва система". Е все пак има и нещо положително, синът ти започва да учи уроците на живота. Хубави или лоши, за съжаление "такъв е живота". Клипът е много готин.
Поздрав.
Ицко
цитирай
33. zabavnata - Ех, Мая...!
20.11.2014 13:09
Децата продават по левче медицински бележки за извинени отсъствия. Май излиза по-евтино от ходене до личния лекар и загубата на време за теб, за Иван ... за лекаря, ако щеш. През това време може да помогне на някой болен, а не да го вкарваме и него в лъжи.
Теди днес имаше изпит пред ДАИ, практика. Тя също избра да положи изпит и не отиде на училище. За щастие го взе, та поне съм щастлива от резултата. Отказвам да лъжа обаче. Дори ми се струва глупаво. Сега какво? Да пиша, че е отсъствала по домашни причини ли?
Поздрави Иван от нас! А системата е толкова остаряла, че да, права си. Пожелавам му да си вземе изпитите от раз!
цитирай
34. makont - Благодаря ти за "златото", харесва ми. А за останалото, за съжаление и ти си прав,
20.11.2014 13:20
vmir написа:
Аз пък знам титулувани хора, които за да оправдаят титлите е трябвало да декларират знания на западни езици, (подразбирайки "работа с речник" с доказателство притежанието на такъв речник и способност за ползването на такъв в библиотека). Лошото става, когато си повярват, че наистина знаят и тръгват да раздават безценните си "знания".

за Бога, нас ни управляват хора с такива тапии. Не само език, те образование нямат, а някои и възпитание. Но те имат други качества, поврътливи са, нахални и умеят добре да се навеждат. За тях "послъгването" се е превърнало в спорт, живеят с перманентната лъжа. А ние, които сме учили, си въртим нашия бизнес, правим това, което можем и живеем в средата, която ни определят те, закони, които ни определят те, което ни поставя в такива унизителни позиции понякога и ни принуждава да работим с техните методи. Тъжно е. Поздрави!
цитирай
35. makont - Стани, и за дистанцирането си има причини. Лошото е, че потърпевши са децата.
20.11.2014 13:26
sestra написа:
makont написа:
[quote=sestra]ми дойде като благословия. Толкова точен, изчерпателен и блестящ от хумор, благодаря, Мая. Всичко в него е вярно, само, че нека отбележим - без смях не става, без чувство за хумор НЕ СТАВА. При нас в училище напрежението е нонстоп и който няма това безценно качество, трудно става всичко... Проблемът както винаги е малък като оризово зрънце. Класната няма право да извинява по друг начин отсъствия освен с медицинска бележка или молба от родител за извинение по семейни причини. Просто няма право. Можело е да ви насочи към разговор с директора, който да реши въпроса. Днес точно такъв разговор имах с майка за едно отсъствие. Ние наистина сме под огромен натиск от изисквания, нормативни документи, отговорности за какво ли не, които нямаме право да оспорваме и накрая искат от нас да сме преподавали безупречно, да сме мили, разбиращи, медиатори и да не сме допуснали нито една грешка. Елате в семействата ни, вижте децата, ни на които не даваме да викат, защото нямаме уши да понесем дори малък шум и тогава ни съдете. Заставам на страната на колежката, дори да не е най-добрата учителка. Тази професия в последните години се товари с все повече и повече отговорности, документация, вероятно, защото сме отговорни по начало и няма къде да бягаме, но и заради още едно нещо - претенциите на родителите. Истината е, че всички проблеми в училище се решават с равнопоставеност и диалог, абе човещина му викам. Като човешката гледна точка в този изключителен клип, вече сред най-любимите ми.

но не сме вас. Родителите често излишно се дистанцират, това е несъзнателен процес, но пък не е безобиден. Хубав ден, Мая, прегръщам те :)

Преди бях много деен родител, щом става въпрос за дечицата ни. Сега връзката ми с училището се свежда до родителските срещи и онези пари, които се събират за спонсорство и толкоз. Всичко е двустранен процес, а напоследък започнахме да губим връзките. За това аз чувствам вина, да.
цитирай
36. makont - Ице, както виждаш справяме се със ситуацията с усмивки/вече/. В самото начало
20.11.2014 13:30
dinkov написа:
makont - в нашата рядко красива страна има и доста грозни неща. Едно от тези грозотии е, че "не човек звучи гордо", а документа е важен. Не съм чел "Закона за образованието" но навярно учителката е права за себе си. Важно е какво пише в нормативния акт, а не самата истина. Ако не беше жалко, можеше да се погледне и от веселата страна. " Как се изработва система". Е все пак има и нещо положително, синът ти започва да учи уроците на живота. Хубави или лоши, за съжаление "такъв е живота". Клипът е много готин.
Поздрав.
Ицко

той беше много ядосан. Но го успокоих, защото завършва и тепърва ще започне да гази по калните пътища на несправедливостите. Работим по уменията срещу потъване в калта и начините, дори окалян, да се движиш с достойнство. Трябва да ги научим да не се предават и да не допуснем някакви такива недоразумения в законодателството да ги сломят. Благодаря ти и хубав ден!
цитирай
37. makont - Анич, ще и напишат неизвинени, а добре знаеш, че трябва да имат резерв,
20.11.2014 13:34
zabavnata написа:
Децата продават по левче медицински бележки за извинени отсъствия. Май излиза по-евтино от ходене до личния лекар и загубата на време за теб, за Иван ... за лекаря, ако щеш. През това време може да помогне на някой болен, а не да го вкарваме и него в лъжи.
Теди днес имаше изпит пред ДАИ, практика. Тя също избра да положи изпит и не отиде на училище. За щастие го взе, та поне съм щастлива от резултата. Отказвам да лъжа обаче. Дори ми се струва глупаво. Сега какво? Да пиша, че е отсъствала по домашни причини ли?
Поздрави Иван от нас! А системата е толкова остаряла, че да, права си. Пожелавам му да си вземе изпитите от раз!

защото, поне Иван не бяга от час, но понякога закъснява, замотаят се нещо и ето ти 1/3 отсъствие. Поздравявам Теди за изпита. Ние чакаме да пораснем с още двадесетина дни и ще борим и кормуването. Големи са сладури, Ани. Боже, кога станаха абитуриенти. Помниш ли ги какви мишлета бяха в детската градина. Не мога да повярвам просто. И ти нагушкай Теди и започвай да мислиш за кола. Усмивки!
цитирай
38. monaliza121 - Привет, Майче!
20.11.2014 15:40
Ако приемем сайта за изповедалня, а аз заема ролята на свещеник, ще ти кажа: ,, съгрешила си, чадо,, но другите са съгрешили повече. Вече свикнахме да избираме по-малкото зло, затова ти опрощавам греха:)))) Виждам, че почти всички коментирали са ти дали прошка, а носът.... предполагам че ще расте още... ако ти пречи, засучи го около врата си като шалче:)))да ти топли в студените лъжовни дни...
цитирай
39. makont - Покаях се! А това за носа, много идейно, защото още ще расте,
20.11.2014 16:16
monaliza121 написа:
Ако приемем сайта за изповедалня, а аз заема ролята на свещеник, ще ти кажа: ,, съгрешила си, чадо,, но другите са съгрешили повече. Вече свикнахме да избираме по-малкото зло, затова ти опрощавам греха:)))) Виждам, че почти всички коментирали са ти дали прошка, а носът.... предполагам че ще расте още... ако ти пречи, засучи го около врата си като шалче:)))да ти топли в студените лъжовни дни...

просто приемам правилата на играта. Другият вариант е да си взема отпуск и да стоя в училището да спорим благородно с госпожите и да нищим глупавите правила на играта, за да стигнем до извода: "Това е положението". Усмивки, Тинче! Поздрави на моренцето!
цитирай
40. katan - Здравей, Майски!
20.11.2014 18:07
Най-напред поздрави за твоето Умно:)!
Да се похваля и с моето Умно:), което преди 20 години си взе изпита без нито една грешка!
Сега да ти кажа, че носът ти не е пораснал с 45 см., но ако продължаваш все така ще порасне дори повече:).
Това в кръга на шегата.
За другия понеделник не мисли. Я виж колко полезни съвета имаш!
Иначе всичко си е много сериозно, но ако тръгнеш да си отстояваш правата по законния начин може и до Страсбург да стигнеш:(.
Позволявам ти само още няколко сантиметра и нито мм. повече:)!
Прегръдка - ох, този нос...:)))))
цитирай
41. paciencia - Поздрави, Майче!
20.11.2014 20:11
Не ме бива в даването на съвети, но да знаеш, че ако зависи от мен, нослето ти ще си остане все така малко и симпатично. Ако има промяна, актуализирай снимката:) Добре, че не растяха носовете в такива случаи, защото бихме били планетата на Дългоносковците. Не се упреквай, никого не си измамила,детето ти не е избягало от час и на всичкото отгоре си е вземало чудесно изпита. Да ти е жив и здрав и успешно звършване. А напролет ще викаме: „Кой има бааал?!!!“
Прегръдки и усмивки:)
цитирай
42. dorichela - Мая,
21.11.2014 12:48
ти се притесняваш за това, представи си, ако беше политик :) Досега да си прокарала нос до Марс! :) Повече усмивки и едно майната му и си готова :)
цитирай
43. makont - Здравей Кате! Все пак, отива ми този дълъг нос.
21.11.2014 13:52
katan написа:
Най-напред поздрави за твоето Умно:)!
Да се похваля и с моето Умно:), което преди 20 години си взе изпита без нито една грешка!
Сега да ти кажа, че носът ти не е пораснал с 45 см., но ако продължаваш все така ще порасне дори повече:).
Това в кръга на шегата.
За другия понеделник не мисли. Я виж колко полезни съвета имаш!
Иначе всичко си е много сериозно, но ако тръгнеш да си отстояваш правата по законния начин може и до Страсбург да стигнеш:(.
Позволявам ти само още няколко сантиметра и нито мм. повече:)!
Прегръдка - ох, този нос...:)))))

само не мога да се оправя с врабците, като ми накацат по носа по четири пет парчета. Усмивки!
цитирай
44. makont - Здравей Вася! Порасна ми момчето, вярно и абитуриент ще е, ужас, кога беше бебе.
21.11.2014 13:53
paciencia написа:
Не ме бива в даването на съвети, но да знаеш, че ако зависи от мен, нослето ти ще си остане все така малко и симпатично. Ако има промяна, актуализирай снимката:) Добре, че не растяха носовете в такива случаи, защото бихме били планетата на Дългоносковците. Не се упреквай, никого не си измамила,детето ти не е избягало от час и на всичкото отгоре си е вземало чудесно изпита. Да ти е жив и здрав и успешно звършване. А напролет ще викаме: „Кой има бааал?!!!“
Прегръдки и усмивки:)

А за носа, ами като кукличка съм с него. Промяна няма иначе, снимката от преди две години. Не съм мръднала, същият крокодил съм си, само носът.... Усмивки!
цитирай
45. makont - Ехаа, Дорич ще объркаме траекторията на небесните тела с тези носове.
21.11.2014 13:55
dorichela написа:
ти се притесняваш за това, представи си, ако беше политик :) Досега да си прокарала нос до Марс! :) Повече усмивки и едно майната му и си готова :)

Заглавие във вестника: "Остър сблъсък на кометата ХХХ с носа на българския депутат УУУ." Прегръщам те и ми липсваш тук!
цитирай
46. gosho568 - Бюрокращина и остарели закони, ...
21.11.2014 16:18
Бюрокращина и остарели закони, които наистина не е редно да се спазват! Стига са се правили на интересни и да престанат да си придават важност, тия институции...
цитирай
47. vilish - Здравей, Мая!
21.11.2014 16:24
Хареса ми написаното от Вася, за Дългоносковците ... Не знам за планетата, но със сигурност България би станала място, неудобно да се разминаваме свободно. Непрекъснато се сблъсквам с "нуждата" да се съобразявам с абсурдни правила във всякакви институции. Не преставам да се изумявам как примитивното мислене на някого /служител, чиновник ... и не само/ определя решението на най-обикновени казуси, превръщайки ги в грандиозни проблеми...

А твоето малко, вече пораснало момче правилно ще оцени ситуацията! :)

Пожелания за много усмивки в дома ти и ... смело напред към следващото предизвикателство! ;)
цитирай
48. makont - Здравей, да, ако знаеш колко остарели наредби има,
21.11.2014 17:48
gosho568 написа:
Бюрокращина и остарели закони, които наистина не е редно да се спазват! Стига са се правили на интересни и да престанат да си придават важност, тия институции...

още преди промените, никой не знае за тях, само тези, които ги ползват в случай, че искат да навредят на някого. Изобщо нормативната ни база е под всякаква критика, разтегливи закони и множество пукнати в които да се провират тези, за които са предназначени. Усмивки!
цитирай
49. makont - Да, такова блъскане на носове се задава,
21.11.2014 17:50
vilish написа:
Хареса ми написаното от Вася, за Дългоносковците ... Не знам за планетата, но със сигурност България би станала място, неудобно да се разминаваме свободно. Непрекъснато се сблъсквам с "нуждата" да се съобразявам с абсурдни правила във всякакви институции. Не преставам да се изумявам как примитивното мислене на някого /служител, чиновник ... и не само/ определя решението на най-обикновени казуси, превръщайки ги в грандиозни проблеми...

А твоето малко, вече пораснало момче правилно ще оцени ситуацията! :)

Пожелания за много усмивки в дома ти и ... смело напред към следващото предизвикателство! ;)

защото колкото и да сме съвестни, няма как да не нарушим някое правило, и хоп, пораснал ни носът.Поне ще е весело. Представяш ли си уплетени носове на кръстовището, движението спряло.... Усмивки!
цитирай
50. benitta - Хахаха - "оплетени носове на ...
23.11.2014 13:59
Хахаха - "оплетени носове на кръстовището" :))) Опасна си! Смятам, че носът добре ти стои, само дето усмивката ти е малко по-дълга от него...., а и по-широка!
Какво да кажа аз, вечно възмутената на купищата дребни и едри спънки, недомислици и камъчета в ежедневието?!
Иначе много се радвам за твоето момче, стъпка по стъпка, върви по пътя си, а ти, разбира се - негова опора и пръв приятел.
Свиркай си и това е.
П.П. Малко е кофти само за децата ни в тая система, че привикват към такъв изкривен начин на съществуване, което пък обърква представите им за морал.....
цитирай
51. makont - Добро утро Бени! Децата ни трябва да свикват с това, за съжаление.
24.11.2014 07:59
benitta написа:
Хахаха - "оплетени носове на кръстовището" :))) Опасна си! Смятам, че носът добре ти стои, само дето усмивката ти е малко по-дълга от него...., а и по-широка!
Какво да кажа аз, вечно възмутената на купищата дребни и едри спънки, недомислици и камъчета в ежедневието?!
Иначе много се радвам за твоето момче, стъпка по стъпка, върви по пътя си, а ти, разбира се - негова опора и пръв приятел.
Свиркай си и това е.
П.П. Малко е кофти само за децата ни в тая система, че привикват към такъв изкривен начин на съществуване, което пък обърква представите им за морал.....

Задължението ни е да им покажем мярката, докъде може и до къде не трябва. Всичко е много субективно, разбира се, но мисля че сме добри родители и ще успеем да ги преведем по този път така, че да успеят да хванат точно този нюанс между справедливостта и опита да бъде заобиколена някоя норма. Дори и с риск от "уплитане на носовете". Усмивки и слънчева седмица!
цитирай
52. kasnaprolet9999 - Защо се косиш, ти не си я излъгала, тя ...
24.11.2014 18:54
Защо се косиш, ти не си я излъгала, тя много добре е била информирана къде е било момчето. Практически с приемането на медицинската бележка, тя е изпълнила изискванията в правилника, а ти си била принудена от обстоятелствата да й доставиш извинителната бележка от лекарката. И двете сте жертви на системата.
цитирай
53. makont - Здравей Вени, е вече не се кося,
25.11.2014 16:49
kasnaprolet9999 написа:
Защо се косиш, ти не си я излъгала, тя много добре е била информирана къде е било момчето. Практически с приемането на медицинската бележка, тя е изпълнила изискванията в правилника, а ти си била принудена от обстоятелствата да й доставиш извинителната бележка от лекарката. И двете сте жертви на системата.

днес отново написах такава бележка, защото беше на курса на БЧК. Това е положението. Човек претръпва. Усмивки за теб и бързо възстановяване!
цитирай
54. lotos16 - Здравей, Майче!
25.11.2014 19:08
Не знам защо учителката не ти е казала (както споменава по-горе Венински) , ученикът има право на 3 дни отсъствие по семейни причини, за които се подава молба към класната, а също и още дни, за които разрешава директорът. Ние нашите миналата учебна година ги използвахме просто така, дори не съм обяснявала какви точно са ми семейните причини, а те не бяха кой знае какви.
В 12 клас е едно загубено време, за съжаление, не учат кой знае колко...
цитирай
55. vandela007 - Маки,
26.11.2014 16:12
Както знаеш, аз съм вярваща и съм наясно с Десетте Божи заповеди. Но...

Брат ми се женеше; преди да влязат в църквата, му пошушнах да покани дъщеря ми и тя да влезе (защото аз ако й кажа, няма да го направи). И така, брат ми я покани, тя влезе в църквата, а на излизане ме попита: "Ти ли каза на вуйчо да ме покани?" "Не!" - изстрелях лъжата без да се замисля...
цитирай
56. flymore - Не се вини!
29.11.2014 20:19
Всяка ситуация е индикация за начина ни на мислене и поведение. Случило се е. Сигурна съм, че повече няма да ти се налага да постъпиш така.
Прекрасен човек си, Маичка, но и майките грешим...
Прегръщам те и лека нощ!<3
цитирай
57. makont - Ох, с бележка ми беше по лесно. Аз не мога да лъжа много много и за да ми повярва
29.11.2014 21:47
lotos16 написа:
Не знам защо учителката не ти е казала (както споменава по-горе Венински) , ученикът има право на 3 дни отсъствие по семейни причини, за които се подава молба към класната, а също и още дни, за които разрешава директорът. Ние нашите миналата учебна година ги използвахме просто така, дори не съм обяснявала какви точно са ми семейните причини, а те не бяха кой знае какви.
В 12 клас е едно загубено време, за съжаление, не учат кой знае колко...

щях да се обясня като ученичка и кой знае каква глупост щях да спретна. Човек да се чуди кое зло да избере. Поздрави, все пак лъжата си е лъжа. Спокойна нощ от мен!
цитирай
58. makont - Ваничка, какво да се прави, без такива малки "благородни" лъжички май няма как
29.11.2014 21:49
vandela007 написа:
Както знаеш, аз съм вярваща и съм наясно с Десетте Божи заповеди. Но...

Брат ми се женеше; преди да влязат в църквата, му пошушнах да покани дъщеря ми и тя да влезе (защото аз ако й кажа, няма да го направи). И така, брат ми я покани, тя влезе в църквата, а на излизане ме попита: "Ти ли каза на вуйчо да ме покани?" "Не!" - изстрелях лъжата без да се замисля...

да се оправим в този живот. Те са нещо като солта на живота, правят го вкусен, въпреки, че е вредно. Усмивки, пък Бог ще ни разбере. Спокойна нощ!
цитирай
59. makont - Аз лично мисля, че не сгреших, защото неизвинени отсъствия беше грубо,
29.11.2014 21:52
flymore написа:
Всяка ситуация е индикация за начина ни на мислене и поведение. Случило се е. Сигурна съм, че повече няма да ти се налага да постъпиш така.
Прекрасен човек си, Маичка, но и майките грешим...
Прегръщам те и лека нощ!<3

при условие, че е предупредил учителката. Вече полека лека свикнах със ситуацията. Най-важното е, че синът ми не бяга от училище току така, сега, според мен причината беше уважителна и нямаше нужда от цялата тази инсинуация. Но, щом правилата го изискват. Аз бях за справедливостта, но в случая за да възтържествува, трябваше дружно да послъжем. Ами, сега съм като джуджето дългоноско. Усмивки и спокойна нощ!
цитирай
60. metlichina - понякога благородните лъжи...
30.11.2014 17:30
са спасение, от тях носът не расте... усмивка и прегръдки за теб...
от сърце..
цитирай
61. makont - Ох, само сърби,
03.12.2014 11:40
metlichina написа:
са спасение, от тях носът не расте... усмивка и прегръдки за теб...
от сърце..

защото угризението е всъщност "порастването на носа". Усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: makont
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3032569
Постинги: 148
Коментари: 8110
Гласове: 44538
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031