Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2013 08:10 - БАЛАДА ЗА КОНКУРСА В БЛОА - ФРАНСОА ВИЙОН
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 632 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   БАЛАДА   ЗА   КОНКУРСА   В   БЛОА

       ДО  ИЗВОРА  УМИРАМ  АЗ  ОТ  ЖАЖДА,
ГОРЯ  И  ТРАКАМ  СЪС  ЗЪБИ  ОТ  СТУД,
ЗЕМЯ  -  КЪРМИЛНИЦА,  А  МЕ  ПОДЯЖДА,
ДО  ОГЪНЯ  СТУДЪТ  Е  ТРИЖДИ  ЛЮТ  - 
ЧЕРВИВ  ОТ  БЕДНОСТ,  ТЪНА  ВЪВ  УЮТ;

НАДЕЖДА  ЛИ?  -  ПРЕЗ  СЪЛЗИ  СЪМ  СЕ  СМЯЛ,
       НАМЕРИЛ  ВЪВ  УТЕХАТА  ПЕЧАЛ,
ЧЕ  РАДОСТТА  МИ  Е  НА  МЪЧЕНИК,
В  БЕЗСИЛИЕТО  СВОЙТА  МОЩ  УЗНАЛ,
ПРИЕТ  ДОБРЕ,  ИЗХВЪРЛЕН  СЪС  РИТНИК.

НЕЯСНОТО  С  ВЯРА  МЕ  ПОДКЛАЖДА,
       А  ОЧЕВИДНОТО  МЕ  ХВЪРЛЯ  В  СМУТ,
СЪМНЯВАМ  СЕ  ДОРИ  ВЪВ  СВОЙТА  ЖАЖДА,
СЛУЧАЙНОСТ  ЛИ  Е,  ЗНАЧИ  Е  СТАТУТ;
ДОРИ  СПЕЧЕЛИЛ,  ГУБЯ  КАТО  ЛУД,

ЗАПОЧВАМ  С  „ЛЕКА  НОЩ"  ДЕНЯТ  МИ  БЯЛ,
      ЛЕЖА  ПО  ГРЪБ  -  НАД  МЕНЕ  Е  ПРОВАЛ,
БОГАТ  СЪМ  АЗ  И  ВСЕКИМУ  ДЛЪЖНИК,
НАСЛЕДСТВО  ЧАКАМ,  АЛА  НЯМАМ  ДЯЛ,
ПРИЕТ  ДОБРЕ,  ИЗХВЪРЛЕН  СЪС  РИТНИК.

БЕЗГРИЖЕН  СЪМ  КАТО  НЕНУЖНА  САЖДА,
      НАХАЛОСТ  ЛИ  Е,  АЗ  СИ  ДАВАМ  ТРУД,
ЩОМ  НЯКОЙ  МЕ  ЛАСКАЕ,  МИ  ДОСАЖДА,
ЩОМ  ВЕРЕН  МИ  СЕ  ПИШЕ,  СТАВАМ  ЛЮТ;
ПРИЯТЕЛ  ЛИ  Е,  ИСКАМ  ДА  Е  ЛУД

      (ВЪВ  ГАРВАНА  ЩЕ  ВИДИМ  ЛЕБЕД  БЯЛ!)
С  МЕН  ЩОМ  Е,  НЕКА  ДА  МИ  ПРАВИ  КАЛ,
ЧЕ  ИСТИНАТА  НЯМА  СОБСТВЕН  ЛИК  - 
НАУЧИХ  ГО  (ДАЛИ  СЪМ  ГО  РАЗБРАЛ?),
ПРИЕТ  ДОБРЕ,  ИЗХВЪРЛЕН  СЪС  РИТНИК.

       НА  ВАША  МИЛОСТ  СЕ  ОСЛАНЯМ  ЦЯЛ  - 
НАСЛУШАХ  СЕ  (ЗАТУЙ  СЪМ  ОГЛУШАЛ!),
НАМЕРИЛ  С  ВСИЧКИ  НРАВИ  ОБЩ  ЕЗИК  - 
ВЪРНЕТЕ  МИ,  КОЕТО  АЗ  СЪМ  ДАЛ,
ПРИЕТ  ДОБРЕ,  ИЗХВЪРЛЕН  СЪС  РИТНИК.

           image

Превод  от  френски:
Васил  Сотиров

* * *
1. Замъкът  в  Блоа  е  известен  най-вече  с 
поетичните  конкурси,  организирани  от  херцога
Шарл  Д"Орлеан  (1394-1465),  също  поет. 
В  архивите  му  се  пазят  голям  брой  ръкописи
от  ръзлични  автори  по  зададената  от  него  тема
с  начален  стих  „До  извора  умирам  аз  от  жажда"
или  „Пресъхна  изворът  от  мойта  жажда".



Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12187444
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80631
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930