Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2014 11:46 - РАПСОДИЯ - ИВАН ЕСЕНСКИ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 645 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
РАПСОДИЯ

На  Нико  Стоянов

С  ВИК  В  УСТАТА,  С  КАЛ  ПО  КОЛЕНАТА,
С  ПРАЗНИ  ШЕПИ  БИЛ  НАПРАЗНО  ПЪТ,
ЕТО  МЕ  В  ЗЕМЯТА  МИ,  В  ЗЕМЯТА  -
СЪЩА  И  НАСЪЩНА  МОЯ  ПЛЪТ:

ДЕН  -  ГРАДИНА,  ВЕКОВЕ  -  ПУСТИНЯ,
ВЪГЛЕН  -  НОЩЕМ,  ДЕНЕМ  -  ДИМ  ЗЕЛЕН.
КЛЕХ  Я,  ЧЕ  НЕ  СЛУЧИХ  НА  РОДИНА.
КЛЕХ  СЕ,  ЧЕ  И  ТЯ  НЕ  СЛУЧИ  С  МЕН.

НЕ  ОСТАНА  ЗА  КАКВО  ДА  ЖАЛЯ,
КАТО  ГЛЕДАМ  СЕБЕ  СИ  НАЗАД  -
САМ  СИ  БЯХ  ВЛАДЕТЕЛ  И  ДЪРЖАВА,
САМ  СИ  БЯХ  И  КУМ,  И  СВАТ,  И  БРАТ.

БЯХ  СИ  И  ЧОВЕЧЕСТВО,  И  ВСИЧКО.
ПЯХ  И  ПЛАКАХ,  РАДВАХ  СЕ  И  ПЯХ.
БЕЗ  ТРОХИЧКА  В  ПРАЗНАТА  ТОРБИЧКА,
С  ШЕПА  ПРОСТИ  ДУМИ  ПРЕЖИВЯХ.

ТРИ  ПЪТИ  УСТАТА  ДА  ПРОШЪПНЕ  САМО,
СЛЕД  КАТО  НА  ВОЛЯ  ПРОШУМЯ
И  ДА  ЗАМЪЛЧИ:  -  ПРОСТИ  МИ,  МАМО!  -
ПРЕД  ЗЕМЯТА,  МОЯТА  ЗЕМЯ,

ДЕТО  ВСЕ  С  НАПРЪСТНИЦИ  Я  МЕРЯТ,
А  ПОТРЪПВАТ  НЕЙНИТЕ  ВРАЗИ,
ЩОМ  ОТ  ВАРДАР  ПАНЧО  ВЛАДИГЕРОВ
ГРЕБНЕ  ШЕПА  БЪЛГАРСКИ  СЪЛЗИ.

image
Иван  Есенски



Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12179142
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80576
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930