Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2015 06:32 - СПОМЕН ЗА РЕКАТА - КРАСИМИРА СТОЙНОВА
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 1361 Коментари: 2 Гласове:
17

Последна промяна: 19.11.2015 06:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
СПОМЕН  ЗА  РЕКАТА

ЕХ,  НАЛИ  Е  В  ЖЕНСКИ  РОД  РЕКАТА,
КАТО  МЕНЕ,  КОЛКО  ЛИЦА  ИМА!
СМЕНЯ  СИ  ГИ  И  СПОРЕД  МЕСТАТА,
И  СПОРЕД  СЕЗОНИ  -  ПРОЛЕТ,  ЗИМА.

ТЯ  ТАКА  НА  ЧУВСТВАТА  ВЛИЯЕ...
С  НЕЯ  СЪМ  ИЗРАСЛА  НЕРАЗДЕЛНО,
ВСЕКИ  КАМЪК  СТЪПКИТЕ  МИ  ЗНАЕ,
ВСЯКО  ВИРЧЕ  ЗНАМ  Е  ВОДОДЕЛНО.

КАК  ВАЛИ,  КАК  МОКРИ  МИ  ДУШАТА,
НЯМА  ПРОЦЕП  НИКЪДЕ  НЕБЕТО,
ГЛУХО  ТЪТНЕ  ПРИДОШЛА  РЕКАТА.
ЩО  И  МЕН  НЕ  ГРАБНЕ  ВЪВ  МЕЛЕТО?!

ЕЙ  ТАКИВА  МИСЛИ  МЕ  ОБЗЕМАТ...
САМОТАТА  СЕ  НАДПЯВА  С  ВОЯ...
ЩОМ  ОТ  ВЯТЪРА  ДЪРВЕТАТА  ЗАСТЕНАТ
Е  ДОШЪЛ  СЕЗОНЪТ  НА  ПОРОЯ.

ИДЕ  ТЪТЕН,  НЕЩО  ПРЕДВЕЩАВА  -
СПЛЕТЕНИ  ДЪРВЕТАТА,  КОРЕНИЩА.
АХ,  КАКВА  СТЕНА  СЕ  Е  ЗАДАЛА,
ТЪМНА,  КЪЛБОВИДНА  И  ЗЛОВЕЩА.

ОТ  БАТАК  ПРИСТИГА  С  ГРОХОТ  МОЩЕН,
ВСИЧКО  ЩЕ  ЗАЛЕЕ  ДО  МАРИЦА...
МОЛЯ  СЕ  ДА  НЯМА  ТАМ  НЕМОЩЕН
В  БЛИЗОСТ,  ИЛИ  СКАЧАЩИ  ДЕЧИЦА.

ИМАМ  СПОМЕН  НЯКАКЪВ  УЖАСЕН,
КАК  ПОТОП  БЕ  ПАК,  ВОДА  ПРИЛИВА,
КАК  ВЪРВЯ  Е  ПО  РЪБА  ОПАСЕН,
ДА  ДОКАЖА,  ЧЕ  НЕ  СЪМ  СТРАХЛИВА.

КАК  ТАМ  НЯКОЙ  МЕ  ИЗДАЛ  НА  МАМА,
КАК  ТЯ  ТИЧА,  ВИЖДА  МЕ,  ГОРКАТА,
КАК  МИ  ПРАВИ  ЗНАЦИ  БЛЕДА,  НЯМА,
ДА  НЕ  ПОЛЕТЯ  ОТ  СТРЕС  В  РЕКАТА.

АДЪТ,  КОЙТО  СЕ  СЕГА  ЗАДАВА,
НИЩО  НЕ  Е  С  ЩО  ПОЛУЧИХ  ВКЪЩИ
ЗА  ЖОНГЛЬОРСТВОТО  СИ  АЗ  ТОГАВА...
ТИ  СПАСИ  МЕ,  БОЖЕ  ВСЕМОГЪЩИ!

ЕХ,  РЕЧИЦЕ,  ТИХА,  БУРНА,  БАВНА,
НЕ  МОЖАХ  В  АНАЛИТЕ  ДА  ВЛЕЗНА!
МОЯТА  ПОСТЪПКА  ПУСТОСЛАВНА
ПОМНИ  МОЖЕ  БИ  ВЪРТОП  И  БЕЗДНА.

ДА,  И  АЗ  СЕ  ПРОМЕНИХ  САМАТА,
И  ЗАМИНАХ  МНОГО  НАДАЛЕЧЕ...
ВЕРНИ  СЕ  ОКАЗАХА  СЛОВАТА:
„ПАНТА  РЕЙ!"* ...  ЩО  ВОДА  ИЗТЕЧЕ!

image

Автор:  Красимира  Стойнова
Из  „Есене  далечни"

* * *
1.  Панта  рей  -  всичко  тече.




Гласувай:
17


Вълнообразно


1. kvg55 - Превъзходно стихотворение за един ...
19.11.2015 19:45
Превъзходно стихотворение за един детски спомен.
И аз имам спомени от придошлата селска река.
цитирай
2. ambroziia - Превъзходно стихотворение за един ...
19.11.2015 21:51
kvg55 написа:
Превъзходно стихотворение за един детски спомен.
И аз имам спомени от придошлата селска река.


Аз имам подобни спомени с един кладенец.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12152449
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80261
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031