Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2017 10:17 - ИВАН МИЛЧЕВ - (1910-1992) - СТИХОВЕ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 3288 Коментари: 4 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЖИВОТЪТ

image
Иван  Милчев (1910-1992)


* * *


От  ден  на  ден,  все  нов  и  все  един  и  същ,
животът  май  се  движи  по  спирала.
Историята  в  своя  бяг  могъщ
на  стар  завой,  изглежда  се  е  спряла.

И  цяла  символ  на  невинността,
като  търговка  хитричка  и  ловка
предлага  ми  отречени  неща,
завити  в  най-модерна  опаковка.

А  малко  нещо  иска  тя  от  мен:
да  виждам  голия  в  одежди  пищни.
Но  туй  открил  е  още  Андерсен
и  нови  притчи  май  че  са  излишни.



* * *

Последен  го  разбра  -  животът  си  е  крос
и  до  финала  винаги  достигат  други:
онез,  които  вече  имат  важен  пост
или  поне  солидни  бащини  заслуги?
А  ти,  наивнико,  къде  си  хукнал  бос?



* * *

Страхуват  се  от  мене  властолюбците,
избягват  разговор  очи  в  очи.
Послушни  и  клакьори  търсят  те  -
послушният  и  слави,  и  мълчи.
А  аз  съм  прям!  От  моя  стих  горчи!



* * *

Дочувам  речи  на  себична  ненасита  -
несръчни  маски,  скриващи
инстинкт  познат.
Изглежда  цял  живот
напразно  ще  се  питам:
къде  се  учи  този  странен  занаят  -
да  се  ушиват  фракове  от  знамена?



* * *

Вярата  ми,  вързана  на  стол
като  престъпник,
кипна  и  от  гняв  мъчителите  си  заплю.
И  се  взрях  във  бъдещето  непристъпно,
и  ликът  ми  весел  в  огледалото  нахлу.
После  осъзнах,  че  туй  е
внук  на  моя  внук.



* * *

Внезапно  ни  нападна  остър  студ,
замръзнаха  поточета  и  вади,
изви  се  вятър  разярен  и  луд,
докара  сняг  по  урви  и  ливади.
Довчера  земния  затоплен  скут
димеше  цял  задъхан  в  изпарения
и  пъпките  се  пукаха  с  копнеж  -
бе  почнало  голямото  творение,
възславяно  от  птичия  цвъртеж,
от  вятъра,  от  листите  зелени.

Но  ето,  че  под  тоя  късен  сняг
измамените  пъпчици  загиват.
А  никому  ненужния  трънак,
посрещнал  пролетта  недоверчиво,
през  лятото  ще  се  разцъфне  пак...
Изклежда,  същото  в  душите  става,
че  от  природата  и  ний  сме  част:
доброто  много  лесно  залинява,
а  лошото  е  жилаво  у  нас
като  трънак  -  на  всичко  устоява...



* * *

Всички  думи  днес  са  кухи.
Без  измама.  И  без  грим.
Неотменните  разрухи
можем  ли  да  си  простим?

Няма  старите  миражи,
няма  пепел  от  жарта.
Даже  „сбогом"  да  си  кажем
трябва  капка  доброта...



* * *

Живееш  във  замък  от  слонова  кост,
а  нагло  на  думи  си  с  нас.  Сателити
лепят  твоя  образ  по  чин  и  по  пост.
Катериш  се  смело  ти  към  висините.
А  всъщност  за  всички  неканен  си  гост.

Самотен  си,  знам,  и  щастлив  ти  не  си:
линееш  от  сделки  и  страсти  себични,
апатия  ражда  живота  ти  сит.
Въртиш  се  ти  в  кръг  от  амбиции  лични,
а  славата  твоя  на  косъм  виси...

1988. г.


image

Автор:  Иван  Милчев



Гласувай:
24


Вълнообразно


1. kvg55 - Непознат на мен поет. Но не е елем...
03.08.2017 10:46
Непознат на мен поет. Но не е елементарен. Има философски поглед върху живота.
цитирай
2. ambroziia - Непознат на мен поет. Но не е елем...
04.08.2017 22:01
kvg55 написа:
Непознат на мен поет. Но не е елементарен. Има философски поглед върху живота.


Аз също не бях срещала негови творби.
Интересен творец и не е писал малко.
Хубава вечер!
цитирай
3. missana - Поздравление, Амброзиа!
07.08.2017 00:35
Поетът Иван Милчев ми е познат. През 1993г. година бях на мемориална сбирка, посветена на него, в която неговото литературно дело бе представено от Стефан Цанев и актрисата Доротея Тончева.
цитирай
4. ambroziia - Поетът Иван Милчев ми е познат. През ...
07.08.2017 21:47
missana написа:
Поетът Иван Милчев ми е познат. През 1993г. година бях на мемориална сбирка, посветена на него, в която неговото литературно дело бе представено от Стефан Цанев и актрисата Доротея Тончева.


Дано повече хора научат за него и творчеството му.
Хубава вечер, Мисана, и - благодаря за гостуването!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12191043
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80649
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930