Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2017 21:38 - ДРУГИ - Стихове из „ЗА ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА" - Иван Г. Илиев
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 3864 Коментари: 14 Гласове:
21

Последна промяна: 26.11.2017 21:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ДРУГИ  -  Стихове  из  „ЗА  ЧИСТА  И  СВЯТА  РЕПУБЛИКА"



ТИПИЧНО

Типично  младежки  седим  в  кафенето,
за  края  на  мача  ловим  се  на  бас.
Животът  типично  напред  продължава,
земята  типично  върти  се  край  нас.

Излизам  от  фейса  и  влизам  във  гугъл,
търся  си  работа  -  няма  за  мен,
на  изпит  отивам  и  пак  се  провалям,
с  усмивка  прескачам  и  този  проблем.

Излизам  от  фитнеса,  скачам  в  колата,
на  плажа  отивам  в  горещия  ден.
В  морето  се  къпя  и  после  почивам,
край  мене  събират  се фен  подир  фен.

Типично  човешки  ни  спъват  проблеми,
обаче  мухата  не  правим  на  слон.
Във  дребните  случки  не  търсим  дилеми,
а  просто  живеем  във  вечен  купон.




ПЕСЕН  ЗА  БУКВИТЕ

Всяка  вечер  с  буквите  си  лягам,
с  буквичките  ставам  във  зори.
С  буквите  уроците  си  учим,
с  буквите  обядваме  дори.

С  буква  „Л"  си  лягам,
ставам  с  буква  „С",
с  буква  „З"  закусвам, 
пиша  с  буква  „П".

С  буква  „И"  игрите  си  играем,
с  буква  „К"  се  къпем  във  морето,
с  буква  „О"  света  ще  опознаем,
буква  „Н"  е  буква  на  небето.

Буквите  помагат  ни  да  пишем,
с  буквите  откриваме  света.
Много  скрити  тайни  ще  узная,
щом  умея  вече  да  чета.




ЛУДОСТ

Понякога  си  мисля,  че  съм  луд  -
да  ставам  в  тъмно  пътя  си  да  следвам,
във  утрините,  зъзнейки  от  студ,
мечтите  си  безумно  да  преследвам.

Над  пътя  виждам  слънчеви  лъчи
свенливо  да  огряват  небосклона,
двигателят  ритмично  си  бръмчи
и  аз  се  спускам  шеметно  по  склона.

Достигам  и  поредната  си  цел,
спокоен  вече  мога  да  се  връщам,
обмисляйки  пореден  поход  смел.
И  пак  нощта  свенливо  ме  прегръща...




В  МЪГЛАТА

Привличаш  ме  безумно,
сякаш  си  магнит.
Преструвам  се  на  храбър,
но  вътрешно  съм  свит.

Поглеждаш  ме  с  усмивка,
горя  от  страст  и  свян.
Мога  ли  реално
нещо  да  ти  дам?

Решаваш  да  си  тръгнеш,
през  мен  минава  ток.
Стопяваш  ме  в  мъглата
и  аз  изпадам  в  шок.

Преди  минута  само
стоеше  ти  пред  мен...
Бавно  изтрезнявам
от  въздуха  студен...




ПРОБУЖДАНЕ

Когато  не  очаквах,  че  ще  мога
отново  да  мечтая  за  любов,
и  дните  ми  минаваха  в  тревога,
в  агония,  след  удара  суров,

внезапно  твоят  образ  ме  споходи
във  дните  сиви  и  през  нощи  луди.
след  месеци,  прекарани  в  несгоди,
надеждата  у  мене  се  пробуди.




УЛИЦА  „КЛОКОТНИЦА"

Улица  „Клокотница",  изпращаш  ме  до  влака,
толкова  години  сърцето  ми  те  чака.
Край  нас  е  късна  есен,  държим  се  за  ръцете,
аз  съм  твоят  рицар,  ти  пък  -  мое  цвете!

И  двамата  сме  минали  през  болки  и  пожари,
и  двамата  в  душите  си  носим  болки  стари.
Улица  „Клокотница",  изпращаш  ме  до  влака,
толкова  години  душата  ми  те  чака...




В  ОСЕМ  ВЕЧЕРТА

Когато  стане  осем  вечерта,
отново  да  те  чуя  ми  се  иска.
Едвам  от  снощи  с  теб  не  съм  говорил,
а  вече  самотата  ме  притиска.

Кажи  ми,  как  успя  да  ме  плениш?
Кажи  ми,  как  успя  да  ме  омаеш?
Когато  след  минута  позвъниш,
отново  във  съня  ми  ще  витаеш.

И  колко  е  приятно  да  усещам,
че  ти  си  с  мен,  че  някъде  те  има.
Гласът  ти  ме  изпълва  с  топлина,
а  там  отвън  вилнее  люта  зима.



„ДРУГИ"  стихове  из  „За  чиста  и  свята  република"
Автор:  Иван  Г.  Илиев




Гласувай:
21


Вълнообразно


1. kvg55 - ambroziia,
27.11.2017 00:45
Всеки си има собствено виждане за чистата и свята република.
"земята типично върти се край нас" - правилното е : "земята типично върти се с нас". Ние не сме извън земята. Една такава неточност говори много за автора.
цитирай
2. pvdaskalov - * 1 *
27.11.2017 08:12
Непознат за мене автор, но пише с лекота и го чувстваш като приятен приятел със съвременните сюжети, красивите слова, точните рими.
Да е жив и здрав! Ти също, просветителко наша.
Поздрави!
П и е р
цитирай
3. donchevav - Харесвам лекотата, с която пише ...
27.11.2017 09:21
Харесвам лекотата, с която пише този творец. Помня, че ти ни го представи през пролетта във връзка с новата му стихосбирка "За чиста и свята република". Там имам любимо стихотворение, но няма да го цитирам - толкова е мрачно...естествено:)))
Благодаря ти за това напомняне!
Поздрави, Доче!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
27.11.2017 10:24
Чудесни стихове, пълни с младост, живот и достатъчно позитивизъм.
цитирай
5. ambroziia - kvg55,
27.11.2017 10:47
kvg55 написа:
Всеки си има собствено виждане за чистата и свята република.
"земята типично върти се край нас" - правилното е : "земята типично върти се с нас". Ние не сме извън земята. Една такава неточност говори много за автора.


„земята типично върти се край нас" ,
може би Поетът иска да каже, че земята „типично",
както обикновено или щем или не щем тя си се върти; времето,
което ни е определено за живеене си изтича с нейното въртене
и точно с това „край нас" иска да каже , че всичко тава се случва
заедно с нас и че ние не сме разделна част от въртенето на земята
и от изтичането, пропиляването на личния ни живот...
Хубав ден, kvg55.

цитирай
6. ambroziia - Пиер,
27.11.2017 10:55
pvdaskalov написа:
Непознат за мене автор, но пише с лекота и го чувстваш като приятен приятел със съвременните сюжети, красивите слова, точните рими.
Да е жив и здрав! Ти също, просветителко наша.
Поздрави!
П и е р


на мен също много ми харесват стиховете на Иван Г. Илиев.
Млад поет е, все още не много известен, по своему различен.
Приятен ден, Пиер!
цитирай
7. ambroziia - Вени,
27.11.2017 11:02
donchevav написа:
Харесвам лекотата, с която пише този творец. Помня, че ти ни го представи през пролетта във връзка с новата му стихосбирка "За чиста и свята република". Там имам любимо стихотворение, но няма да го цитирам - толкова е мрачно...естествено:)))
Благодаря ти за това напомняне!
Поздрави, Доче!


точно така, през април излезе новата му стихосбирка
„За чиста и свята република".
Стиховете му заслужават внимание.
Приятен и ползотворен ден, Вени!
цитирай
8. ambroziia - Да, batogo,
27.11.2017 11:11
batogo написа:
Чудесни стихове, пълни с младост, живот и достатъчно позитивизъм.


това е един млад поет, с прекрасни стихове.
Хубав творчески ден ти желая!
цитирай
9. katan - Иван Г. Илиев е великолепен творец.
27.11.2017 12:33
Харесаха ми всички представени негови творби.
Изглеждат написани леко и са много приятни за четене.
Светъл, млад, оптимистичен и много добър поет.
Поздрави за двамата!
цитирай
10. kvg55 - ambroziia,
27.11.2017 13:25
А може би поетът има предвид това, че поетите гледат на ежедневието отстрани и отвисоко. Те са извън слънчевата система. Те витаят във вселената. Те са богове.
цитирай
11. ambroziia - Благодаря, Кате,
28.11.2017 10:38
katan написа:
Харесаха ми всички представени негови творби.
Изглеждат написани леко и са много приятни за четене.
Светъл, млад, оптимистичен и много добър поет.
Поздрави за двамата!


благодаря за прекрасните ти отзиви.
Поетът и стиховете му напълно ги заслужават.
Хубав ден и добро настроение!
цитирай
12. ambroziia - Ха-ха-ха! Привет, kvg55,
28.11.2017 10:48
kvg55 написа:
А може би поетът има предвид това, че поетите гледат на ежедневието отстрани и отвисоко. Те са извън слънчевата система. Те витаят във вселената. Те са богове.


имам чувството, че се познаваме лично - човек, който не оставя нищо не разнищено до последно, но както и да е...
Не зная дали поетите гледат на живота „отстрани и отвисоко", не зная да са извън слънчевата система, не мисля, че са богове или пък, че те се мислят за богове, но щом получават словата си свише, аз лично мисля, че са БОГОИЗБРАНИ.
Лек ден, kvg55.
цитирай
13. ilievivan20 - Драги kvg55, това не е урок по физика. Благодаря за четенето все пак.
28.11.2017 21:07
kvg55 написа:
Всеки си има собствено виждане за чистата и свята република.
"земята типично върти се край нас" - правилното е : "земята типично върти се с нас". Ние не сме извън земята. Една такава неточност говори много за автора.

цитирай
14. ilievivan20 - Благодаря на всички за добрите д...
28.11.2017 21:10
Благодаря на всички за добрите думи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12128495
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80063
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031