Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2009 14:43 - Уроци по плуване – една година по-късно.:-) Плуването и танците.:-)
Автор: goran Категория: Лични дневници   
Прочетен: 26369 Коментари: 32 Гласове:
22

Последна промяна: 25.08.2010 17:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           Преди около година се записах на уроци по плуване с думите: „Здравейте господине. Искам да се запиша на уроци по плуване. Изобщо не мога да плувам и ме е страх от водата, но имам огромно желание да се науча. Мога ли да се запиша?”
           Изминаха повече от 365 дни през, които аз отначало съвсем плахо, а после с огромен хъс открих магията на водата за себе си и се научих да плувам.:-)))
           За жалост все още съм твърде смешен и непохватен, но плувам все повече и все по-добре.:-) В началото стисках нервно ръба на басейна, а вчера успях да преплувам цели десет дължини на петдесет метровият басейн.:-))) Разбира се за добрите плувци това разстояние е смешно малко, но за човек, който започва да се учи да плува за първи път в живота си на 28 години и цели три месеца не смее да се отдели на повече от две педи от ръба на басейна да успее да преплува цели 500 метра си е повод за гордост.:-)
          Освен да се науча да плувам, чрез магията на плуването открих и много други усещания, връзки и дори тайни скрити способности и възможности.:-)
          Една от тези „малки тайни” е връзката между плуването и танците.:-) (По точно би било да се каже между плуването и двигателната компетентност, тонуса, физиката, рефлексите, гъвкавостта, кондицията, силуета, самочувствието, настроението, усещането за ритъм и ...какво ли още не! Но тъй като това са твърде много и твърде сложни думи предпочитам и занапред да мисля и пиша само за връзката между плуването и танците.)
           На пръв поглед изглежда, че между плуването и танците няма връзка – но само така изглежда и то само на пръв поглед! В действителност връзката е огромна! Защо мисля така. Защото тази година през май, въпреки че вече бях влязъл в пролетна форма и без проблеми се прибирах пеш от работа до квартирата ми, която се намира на около 3 км от офиса поне по веднъж седмично при излизането ми на дискотека буквално не можех да си повдигна краката, камо ли да танцувам.:-(( А снощи след десет дължини в басейна, три часа стоене седнал да уча по английски и пет часа стоене пред компютъра в офиса танцувах от 24:00 до 06:00 сутринта.:-))) И то какво денсане падна:-) изтърках си подметките на обувките от танцуване:-))))) Беше уникална вечер до степен все още да съм ухилен от ухо до ухо и да си тананикам нон-стоп.:-) Но това е друга история за, която ще разказвам отделно някои от следващите дни – когато главата ми ще може да погледне от страничен ъгъл към отминалата нощ.;-)       

Послепис - от къде започнах, преди година:
Уроци по плуване – аз, след 8-мия урок:-)


Тагове:   мисли,   мотивация,


Гласувай:
22



1. dorichela - Много много се радвам за теб :):):) ...
03.10.2009 14:46
Много много се радвам за теб :):):) хубаво е когато човек пребори някои от страховете си и го победи !!! :):):) Много усмивки и и ми запази един танц! ;)
цитирай
2. goran - И аз се радвам:-) ;-)
03.10.2009 14:52
За танците - не ме бива по танците, никога не ме е бивало - затова по-добре без мен.
цитирай
3. basst - Време е за уроци по салса. . . :))) Щом ...
03.10.2009 15:24
Време е за уроци по салса...:))) Щом си се справил с плуването, с танците няма да имаш проблем!!!
цитирай
4. goran - Basst:-)
03.10.2009 15:56
Наистина ми се иска да се науча да танцувам:-) Дори преди години за малко да се запиша на уроци, но за жалост не се получи.

В момента приоритет ми е плуването. Искам да се науча да плувам добре.:-)

По-нататък, в следващите години ако ми остане време ще мисля и за уроци по танци.
цитирай
5. hara73 - Браво на теб :-)
03.10.2009 16:03
Първо за плуването, завиждам ти благородно, защото аз така и не успях да се преборя със страха си от водта и все още потъвам, като пирон в кисело мляко :-) А колкото до танцуването, това е усещане и или го имаш или го нямаш изобщо вътре в теб, но явно ти си се преоткрил. Поздрави!
цитирай
6. rumyrayk - браво,
03.10.2009 17:00
че си открил това невероятно изживяване- плуването:)
цитирай
7. mariani - :)
03.10.2009 17:07
Не знаех, че има връзка между, плуването и танците :) Благодаря ти насоката и поздравления за плуването!
цитирай
8. goran - Криста, благодаря ти за топлите, усмихнати думи:-)
03.10.2009 17:24
Никога не е късно да се научиш да плуваш. Наистина доста е трудно, но само в началото – после става много по-лесно и невероятно приятно;-)

Много ми допада това което казваш за преоткриването – надявам се да е така:-)
И още веднъж ти благодаря;-) и ти пожелавам усмихнати почивни дни:-)
цитирай
9. goran - Rumyrayk – Благодаря ти:-)
03.10.2009 17:26
Много се радвам че се случи:-)
цитирай
10. goran - Mariani:-) Благодаря за поздравлението:-) И аз много се радвам на постижението си;-)
03.10.2009 17:43
И аз не знаех, че между плуването и танците има връзка.:-( Въпреки, че това е съвсем видимо и логично – и плуването и танците са двигателни умения да не говорим, че дори има много сходни движения, не случайно има и водни танци. Общи са и кондицията, координацията и другите сложни думи;-)
цитирай
11. theladybird - :)
03.10.2009 19:25
И аз не мога да плувам и ме е страх от вода :( до това лято ме беше страх дори да се возя на лодка или корабче, ама след като преодолях този си страх сигурно мога и другия... но пък мноооооооого обичам да танцувам :)))
цитирай
12. goran - Калинка:-) Музиката и танците са живот;-)
03.10.2009 19:39
Плуването също;-) Живота тръгва именно от там от океаните и от околоплодните води на майката! Казвам го, не защото е факт, а защото показва, че плуването е нещо съвсем естествено, на което всеки би богъл да се научи.;-)

Щом дори аз на 29 години успях да се науча - на теб ше ти бъде в пъти по лесно.;-) Освен това щом обичаш да танцуваш, сигурно танцуваш добре, имаш усет за ритъм и си в добра форма, а това означава, че много лесно ще се научиш да плуваш;-) (Между танците и плуването наистина има връзка и то много по-голяма отколкото се вижда на пръв поглед);-)

Само в началото е трудно, докато започнеш да усещаш водата - после става неописуемо приятно;-)

Само човек да се престраши да опита и да не се откаже първите шест-седем влизания в басейна - после ... всико тръгва по вода;-)
цитирай
13. theladybird - :)
03.10.2009 19:46
Да, вероятно си прав. Предполагам, че е много приятно, но и се страхувам... :)
цитирай
14. goran - Нормално е да се страхуваш!
03.10.2009 20:01
Човек ако не се страхува, значи е или луд или самонадеян - като не знам кое от двете е по-страшно!

Много от нещата, които не познаваме ни изглеждат страшни и ни плашат. Водата ти изглежда страшна защото още не си се запознала с нея.
цитирай
15. theladybird - :)
03.10.2009 20:19
Благодаря за окуражителните думи :)
цитирай
16. goran - ;-)
03.10.2009 20:19
:-) ;-)
цитирай
17. dman - Доказано е, че плуването е страх...
04.10.2009 02:14
Доказано е, че плуването е страхотен спорт! Лично аз съм го практикувал няколко години. Никога няма да забравя когато треньорът ми каза:

"Виж, оная има добра плаваемост" - ставаше въпрос за жена с видимо тегло към 90 кг. :)
цитирай
18. denij - Браво на теб:)
04.10.2009 12:01
Браво на теб:)
цитирай
19. анонимен - Браво на теб
04.10.2009 12:09
аз съм морско чедо, но също не мога да плувам. Е правя някакви опити , но винаги успоредно на брега и водата да ми е най много до гърдите - трябва да усещам твърда земя под краката си иначе ме хваща страх
цитирай
20. tili - Браво, браво!!!
04.10.2009 21:46
И аз обичам да плувам - в басейна е супер ;-)))
цитирай
21. nikikab - Адмирации :-)) и аз съм любител п...
04.10.2009 21:59
Адмирации :-)) и аз съм любител пловец, но от най-запалените любители /така да се каже/. Само, че имам лоша новина за теб :-) ще става все по-зле - страстта към плуването ще става все по-силна.

Ае със здраве!
цитирай
22. goran - Благодаря ви хора:-) Чест е за мен да получа толкова много положителни отзиви за моите усилия;-)
05.10.2009 16:58
Dman:-)
Denij:-)
Darling:-)
Tili:-)
Nikikab:-)

Благодаря ви:-))
цитирай
23. basta - :))
20.10.2009 23:00
да, наистина има връзка между плуването и танците.
моя милост обича да плува, но бързо се уморява. ти явно яко тренираш и ще станеш добър!
за танците, не че искам да се заяждам сега, но мисля, че мъжете не можете да бъдете така грациозни, например, като нас - дамите :)))):
но е хубаво цяла нощ да танцуваш да!
виж аз с танците съм много добра (кат няма кой да ме похвалиии) ))))
уча се на ирландски танци, самостоятелно обаче, щото няма кой да ме учи.
ще ти пратя моята любимка след малко, да видиш за кво иде реч.
иначе най-обичам да се вихря докато шетам из къщи, малко леееко пометълявам на моменти, когато се налага само де...
така, много се разприказвах: успех в плуването, и във всичко което ти е на сърце!


а ето и моята любимка по танците :))

http://www.youtube.com/watch?v=HlKh2JoHtko
цитирай
24. goran - Весела:-)) - благодаря ти:-)
21.10.2009 09:37
Явно си истински ентусиаст:-)))
Благодаря за подкрепата, надъхването, топлите думи и красивото клипче:-) Ей, сега ще си го пускам втори път:-)) Твоята любимка, определено много я бива в танците:-)) уникална е:-)

Весела, стискам ти палци за ирландските танци – да ги танцуваш, да се забавляваш и да усвоиш ако не техниката на „учителката си” то усещането и излъчването на танца;-)
цитирай
25. basta - :))
21.10.2009 14:39
благодарско! :)
цитирай
26. goran - ;-)
21.10.2009 16:05
:-)
цитирай
27. анонимен - Деси
11.03.2010 13:22
Моляте кажи къде ходи на уроци по плуване,че и аз искам да се науча?
цитирай
28. goran - Ходя да плувам в един от големите софийски басейни.
12.03.2010 17:54
Привет Деси:-)
Къде ще избереш да ходиш да плуваш няма особено значение. Важно е басейна да е на близко и удобно за теб място. И най-вече да имаш желание, и да ти е приятно да плуваш.:-) Всичко останало са подробности.

В самото начало (първите поне три-четири пъти) е хубаво да отидеш с някой приятел или приятелка плуващ добре и имаш желание да ти помогне да се научиш. Повечето възрастни, които не умеят да плуват, а искат да могат, се учат именно по тази схема. Защото реално човек сам се учи да плува.

Самото плуване никак не е трудно. Достатъчно е човек да спре да се страхува от водата за да започне да се задържа на вода. Дори да нямаш никаква техника пак става. Учиш се стъпка, по стъпка! Първо метър по метър, после по четвърт дължина на басейна, после половин дължина, цяла дължина ... и така.:-)

Плуването се учи, с много желание, с постоянство и с плуване! Докато човек се научи да плува трябва да посещава басейна поне веднъж седмично, ако може два-три пъти още по-добре. Критични са първите между 5 и 10 посещения - при различните хора различно. После мерака, успехите, удоволствието и удовлетвореността нарастват значително - в пъти.:-)
цитирай
29. анонимен - HELP M3.. !!
10.08.2010 23:52
kak da se naucha da pluwam bes da hodq na uroci ? glawniq mi problem e panikata ot towa 4e kato sum na 2 metra i nqmam duno se panirwam ina4e si pluwam kolkot da ne se odawq no nqmam li duno :X:X nqkoi da moje da mi pomogn3 pls ;( pish3te mi na skype pff_da_we
цитирай
30. deniela - kolko hubavo
16.08.2010 13:25
Znachi ima nadejda i za men :)
Pozdravi
цитирай
31. goran - Анонимни #29
16.08.2010 15:31
Прочете ли коментарите под текста? В тях доста подробно съм отговорил на много близки до твоите въпроси.

*Ако човек съвсем не може да плува, е необходимо, поне първите 4-5 пъти да има кой да му помага и вдъхва кураж – приятел или треньор. После може, а и трябва да се учи сам. Това, което учи човек е желанието да може – всичко друго са подробности!

Желанието, труда, постоянството, времето, изминатия път – те учат! Без труд не става. Не става и за един път, ако ще и сам Нептун да ти е треньор. Според желанието и целите, които човек си постави са необходими десетки, стотици или хиляди влизания във водата.

*Ако човек може да се задържа на вода – достатъчно е да започне да ходи поне два, а по-добре три пъти седмично на басейн, за по час и ще започне бързо да напредва.
Трябва и здраво да тренира – да не спира да плува за повече от пет минути и всеки път да се стреми да преплува поне с метър повече от предишният път.

*Отпускането във водата става с времето! Има упражнения:
- да си потапяш главата във водата;
- да издишаш под вода;
- да плуваш с очила;
- държейки се за ръба на басейна да се потапяш целия, да стъпиш на дъното, да издишаш броейки: едно, две, три и да се изтеглиш спокойно с ръце обратно леко над водата.
Упражненията помагат, но не от веднъж – за да се поотпусне човек във водата е необходимо време.

* За смелостта:
Не е необходимо човек да бъде някакъв безумен смелчага. Плуването не е да се фукаш или доказваш пред други. Най-добрите плувци рядко скачат от 10 метрови кули, не прекаляват с алкохол и храна преди да влязат в басейна и т.н.

Човек плува както и колкото може – ако мечтае да можеш повече, ще се научи.

Напълно разбираемо и естествено е човек да се страхува от водата, особено от дълбока, буйна, мътна или непозната вода – само глупаците не се страхуват от нищо. Смелите хора се научават да разпознават, разбират и оценяват страха си – и да преценяват кога, какъв риск избират да поемат.
цитирай
32. goran - Deniela, винаги има надежда:-) Особено когато вярваш и мечтаеш:-)
16.08.2010 15:45
Ако имаш желание, не се колебай вложи усилия и ще се научиш:-) Може да не стане много бързо, но ще се научиш.

На мен ми трябваше един месец (8 посещения) докато спра да стискам ръба на басейна, после още месец да плувам с дъска по 3-4 метра докато посмея да опитам без дъска, после още два месеца докато преплувам първите си 25 метра.

В началото ми беше трудно излизах от басейна като разглобен, днес две години по-късно плувам 50 метра крол за минута, което си едно доста прилично време.
цитирай
Търсене