Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2013 10:44 - ПРЕОДОЛИМИЯТ ПРЕДЕЛ - НИКОЛА ИНДЖОВ
Автор: ambroziia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 450 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 30.03.2013 10:48


            ПРЕОДОЛИМИЯТ   ПРЕДЕЛ

                  На  Петър  Караангов

        ОТ  СТРУМИЦА  ДО  СВЕТИ  ВРАЧ  В  ДЪЖДА,
ПРЕДИ  ДА  СТАНЕ  СНЯГ,
В  ПОДЗЕМИЕТО  НА  ОГРАЖДЕН
СТРУИ  КРЪВТА  МИ  -  ДНЕВЕН  СТЯГ,

        ПРЕД  ЛОПЕНИТЕ  -  ЦАРСКИ  СВЕЩИ,
И  СКИТОВЕТЕ  -  ЦАРСКИ  ГРЯХ.
И  ТЪЙ,  С  ПРЕДТЕЧИ  И  ПОТОМЦИ,
ПРЕДСКАЗАН  МИ  ЖИВОТ  -  ЖИВЯХ.

        НО  АЗ  НЕ  БЯХ  СЪРЦЕ  САМОТНО
ОТ  СТРУМИЦА  ДО  СВЕТИ  ВРАЧ:
ПОД  МЕНЕ  БЛИКАХА  АЯЗМА
С  ИСКРИ  ОТ  ЗАЛЕЗНИЯ  ЗДРАЧ,

        ИЗЛИЗАШЕ  СОКОЛЪТ-СКИТНИК
ОТ  СИЛНА  СОКОЛАРСКА  ДЛАН,
КОПИТО  БИЕШЕ  ПРЕД  МЕНЕ
ЖРЕБЕЦ  НА  КЕСАР  ОСЕДЛАН.

       ОТ  СТРУМИЦА  ДО  СВЕТИ  ВРАЧ
ОСТАВА  МИ  ЕДИН  ПРЕВАЛ.
ТАМ  БЕЛИЯТ  ПРЕЗМОРСКИ  ВЯТЪР
И  КЕСТЕНИТЕ  Е  ПРЕВИЛ;

       ТАМ  ЛИСТОПАДЪТ  БАВЕН  ШЕПОТ
НА  РУЧЕИТЕ  Е  ПРЕДАЛ;
ТАМ  НЕИЗБЕЖЕН  СЕ  ВЪЗДИГА
ПРЕОДОЛИМИЯТ  ПРЕДЕЛ.

       ДА,  СЛОВОТО  МИ  Е  СМЪЛЧАНО.
ДА,  ПОГЛЕДЪТ  МИ  Е  ВГОРЧЕН.
НЕ  СЪТВОРЕНИЕ  -  ПРИШЕСТВИЕ
ОЧАКВАМ  ВСЕКИ  БОЖИ  ДЕН.

       И  ЗНАМ,  ЧЕ  В  ГРОБИЩАТА  СТАРИ
ЩЕ  СЕ  ВЪЗЗЕМАТ  ДО  ЕДИН,
И  ЩЕ  ВЪЗКРЪСНАТ  ЧУДОДЕЙНО
СИНЪТ  В  БАЩА,  БАЩАТА  В  СИН,

       ЗВЕЗДА  В  ЗВЕЗДАТА  КЕРВАНДЖИЙСКА
ОТ  СТРУМИЦА  ДО  СВЕТИ  ВРАЧ,
КНИЖОВНИКЪТ-МОНАХ  В  МОНАХА  - 
НА  СВЯТА  КНИГА  ПРЕПИСВАЧ,

       ПОДЗЕМИЕТО  В  ДРУГА  ЕСЕН...
И  АЗ  В  ОЧАКВАНИЯ  ДЕН  - 
РОДЕН  И  ПРЕРОДЕН  В  ЖИВОТА,
В  СМЪРТТА  РОДЕН  -  И  ПРЕРОДЕН...

image

2011
Николай  Инджов



Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12156027
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80272
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031