Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2014 15:07 - СЛЪНЧЕВИЯТ ЛЕС - ФРАНТИШЕК ХРУБИН
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 357 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
СЛЪНЧЕВИЯТ  ЛЕС

ОБГЪРНА  МЕ  ОТВРЕД  ЛЕСА,
РАЗДВИЖИ  СЕ  И  ТРЪГНА.
МИНАВАХА  ПРЕЗ  МЕН  ДЪРВО  ПОДИР  ДЪРВО
СЪС  ПАЯЖИНИ  ОТ  ЛЪЧИ  ВЪВ  КЛОНИТЕ.

ТИ  ИСКАШЕ  С  ЛЕСА  ДА  МИНЕШ
ПРЕЗ  МЕНЕ,  ПРЕМАЛНЯЛА.
ЛЕСЪТ  СЕ  СПРЯ  В  МИГА,  КОГАТО
ТИ  В  МЕНЕ  ВЛЕЗЕ  ЦЯЛА.

НЕ  СЕ  ИЗТРЪГНА  ТИ  НАЗАД
И  ЗАЖИВЯ  ЧРЕЗ  МОИТЕ  ДВИЖЕНИЯ,
А  В  МОЙТЕ  СЕТИВА
ЗАКЛЮЧИХ  ТВОЯ  СВЯТ.

ТИ  ВДЪХВАШЕ  ЧРЕЗ  МЕНЕ  МИРИС  НА  СМОЛА.
КОГАТО  ТРЪНЧЕ  НА  КЪПИНА
ОДРАСКВАШЕ  КРЪВТА  МИ,
ИЗБЛИКВАШЕ  ОТ  НЕГО  ТВОЯ  КРЪВ.

ЗАМАЙВАЩАТА  ПЕСЕН  НА  МУШИЦИТЕ
ПОТЪВАШЕ  ВЪВ  ТВОЯ  СЛУХ  ЧРЕЗ  МЕН.
И  ГЛЕДАХМЕ  С  ЕДНИ  ОЧИ
КАК  ВЪЗДУХА  ТРЕПТИ  НАГОРЕЩЕН.

И  АЗ  СЕ  СПРЯХ,
ЗАМАЯН  ОТ  ТОВА  УСЕЩАНЕ.
РАЗДВИЖИ  СЕ  И  ТРЪГНА  ПАК  ЛЕСЪТ.
И  КАКТО  БЕШЕ  ВЛЯЗЛА  В  МЕН,
ТАКА  ИЗЛЕЗЕ.

И  МОЙТЕ  СЕТИВА,
КОИТО  С  ТЕБЕ  ДОСЕГА  ДЕЛЯХ,
УСЕЩАХА  БОДИЛИТЕ  НА  ВСИЧКИ  КЪПИНАЦИ,
РАЗТЪРСВАШЕ  ГИ  ХОРЪТ  НА  МУШИЦИТЕ
И  БОРОВИЯТ  МИРИС  ГИ  ДУШЕШЕ.

ОМАЯНИ  ОТ  СТРАШНА  СЛАДОСТ,
ТОПЯХА  СЕ  ВЪВ  ВЪЗДУХА  ГОРЕЩ.
И  АЗ  СЕ  БОРЕХ  С  БЯГАЩИЯ  ЛЕС,
И  ВИКАХ  ТВОЯ  СЛУХ  И  ТВОЙТЕ  НОЗДРИ,
ЗОВЯХ  ОЧИТЕ,  УСТНИТЕ,  РЪЦЕТЕ  ТИ.

ПРЕЗ  МЕН  ЛЕСЪТ  ЛЕТЕШЕ  ТЛАВОЛОМНО.
И  В  ОНЯ  МИГ,  КОГАТО  ПРЕЛЕТЯ
ПРЕЗ  МОЕТО  СЪРЦЕ
ЕДНО  ОПРАЗНЕНО  ГНЕЗДО  -
ЗА  ВТОРИ  ПЪТ  -  И  МОЖЕ  БИ  ЗАВИНАГИ,  -
СЕ  СПРЯ  В  ПОБЯГНАЛИЯТ  ЛЕС.

ВЪВ  МЕН  ЗАПЯ  ТОВА  ОПРАЗНЕНО  ГНЕЗДО
И  ОЩЕ  ПЕЕ  ДНЕС.

image

Превод:  Григор  Ленков



Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12193784
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80660
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930