Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2015 12:28 - ЦИГАНИН СЪМ - УСИН КЕРИМ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 843 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ЦИГАНИН  СЪМ

ЦИГАНИН  СЪМ.  ДЕТСТВОТО  МИ  БОСО
ПРОШУМЯ  С  КАТУН  ПОД  НОЩИ  ХЛАДНИ.
АЛА  НОЖ  В  ДЖОБА  АЗ  НЕ  НОСЯ
И  НЕ  ДЕБНА  КОН  ДА  ТИ  ОТКРАДНА!

ЦИГАНИН  СЪМ.  ОТ  ВУЛИЯ  ЯДОХ,
ВОДИХ  МЕЧКА,  В  ПЕК  И  СНЕЖНА  КИША.
НО  ОТ  СКРЪБ  НЕ  ПЕЯ  КАТО  ДЯДО  -
ДОМ  СИ  ИМАМ  И  НА  КНИГА  ПИША.

НЯКОГА  ИГРИТЕ  МИ  ОТНЕХА,
СКИТАХ  ДРИПАВ  -  ЖИВА  ЖИВЕНИЦА...
НО  ПОГЛЕДАЙ  КАК  ВЪВ  ГРАДСКИ  ДРЕХИ
ДНЕС  ИГРАЯТ  ДВЕТЕ  МИ  ДЕЧИЦА!

ПЛУВАХ  ПО  ВОДИ,  НО  НЕ  С  КОРИТО,
КОН  КРИЛАТ  ВЕДНЪЖ  ЛИ  МЕ  ПРИМАМИ?
АЗ  ВИДЯХ  СТРАНИ,  ДО  ДНЕС  КОИТО
И  НАСЪН  НЕ  Е  ВИДЯЛ  БАЩА  МИ!

НЕКА  ПЛИСКА  БУЕН  ДЪЖД,  НЕБЕТО
ДА  ТРЕЩИ  И  БУРЯ  ЗЛА  ДА  СТЕНЕ.
НЕ  ГЛАВНЯ  ПРЕЗ  НОЩ,  А  ТОК  МИ  СВЕТИ
И  СВЕТА  УЛАВЯМ  СЪС  АНТЕНА!

image

Усин  Керим



Гласувай:
8


Вълнообразно


1. pvdaskalov - Прекрасен поет!
16.01.2015 00:20
Жалко, че си е отишъл толкова млад (на 55) от този свят. Иска ми се да зная повече за него, но откъде? През 1958-а се запознах със съпругата му (чехкиня). Да я бях разпитал повече за него, но къде ти... Бях на някакви си 15-16. После разбрах от чичо (брат на баща ми), който живееше в Карлови Вари, че той е бил кум на тяхната сватба.
Някъде бях чел, че Усин Керим е бил любим поет на Т. Живков...
Как простичко се лее мисълта, а римуването е брилянтно!
Благодаря, Аmbroziia, че ми напомни за този нежен поет.
П и е р
цитирай
2. ambroziia - Жалко, че си е отишъл толкова млад ...
16.01.2015 08:21
pvdaskalov написа:
Жалко, че си е отишъл толкова млад (на 55) от този свят. Иска ми се да зная повече за него, но откъде? През 1958-а се запознах със съпругата му (чехкиня). Да я бях разпитал повече за него, но къде ти... Бях на някакви си 15-16. После разбрах от чичо (брат на баща ми), който живееше в Карлови Вари, че той е бил кум на тяхната сватба.
Някъде бях чел, че Усин Керим е бил любим поет на Т. Живков...
Как простичко се лее мисълта, а римуването е брилянтно!
Благодаря, Аmbroziia, че ми напомни за този нежен поет.
П и е р


Усин Керим по свой неповторим начин пресъздава времето, средата, начинът си на съществуване и то съвсем непринудено - присъщо на голям талант. Жалко, че е почти неизвестен.
Благодаря, Пиер!
Приятен ден!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12209476
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80761
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930