Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2015 10:24 - ЕРЗЯ* - ВАЛЕНТИН ЧЕРНЕВ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 435 Коментари: 0 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ЕЗРЯ*

НАВЯРНО  ДРЕВЕН  ЕРЗЯ  В  МЕН  СЕ  КРИЕ,
ДОШЪЛ  ОТ  ВРЕМЕНАТА  БАЛАДИЧНИ,
ОБЛЕЧЕН  В  КОЖИ,  С  АМУЛЕТ  НА  ШИЯТА,
ЛОВЕЦ  ОТ  ТАЙГАТА  НА  ГРАДА,  ЕЗИЧНИК.

ЗАЩОТО  КОЛЕНИЧА  ПРЕД  ДЪРВЕТАТА
И  ВДИГАМ  ПРОСТИ  КАМЕННИ  ОЛТАРИ.
И  В  МРАКА  ОБРЕДНИ  ОГНЬОВЕ  СВЕТЯТ,
В  КОИТО  ТЪМНИ  ВЕКОВЕ  ДОГАРЯТ.

ЗАЩОТО  ИЗГРЕВЪТ  Е  ЖИВ  ЗА  МЕНЕ,
ЗАЩОТО  ЗНАМ  ЕЗИКА  НА  РЕКАТА
И  ПАДАЩИЯТ  КАМЪК  Е  ЗНАМЕНИЕ:
ЗАЩОТО  НОСЯ  ДРЕВНОСТТА  В  ДУШАТА  СИ,

ЗАЩОТО  ЧУВСТВАМ  КАК  ТУПТИ  МОГЪЩО
СЪРЦЕТО  В  ЖИЛАВАТА  ГРЪД  НА  КАМЪКА;
ЗАЩОТО  МИНАЛОТО  МЕ  ПРЕГРЪЩА.
ЗАЩОТО  В  ДНЕШНИЯТ  МИ  ДЕН  МЕ  НЯМА,

А  КАТО  ДРЕВЕН  ЕЗРЯ  В  КОЖИ  СКИТАМ
В  ЗЕМЯТА  НА  ГОВОРЕЩИ  ДЪРВЕТА
И  ВСЕКИ  ДЕН  ОБЩУВАМ  СЪС  СКАЛИТЕ,
И  ЖИВИ  ИЗВОРИ  ТЕКАТ  В  НОЗЕТЕ  МИ.

И  ДНЕС,  В  ТАЙГАТА  ГРАДСКА  ЗАДИМЕНА,
ПРЕКРАЧИЛ  НЯКАК  СИ  ПРЕЗ  ВЕКОВЕТЕ,
НЕ  ВЯРВАМ  В  ЧУДЕСАТА  ПОКРАЙ  МЕНЕ,
А  СТИСКАМ  В  ШЕПАТА  СИ  АМУЛЕТА.

image

Валентин  Чернев

* * *
Езря  -  молдовско  племе,  почитащо  душата
на  камъните,  реките,  изворите,  покланящо  се
на  дърветата.



Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12149899
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80253
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031