Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2015 16:18 - УТАЕН ПОКОЙ - ДИМИТЪР ГОРСОВ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 515 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 23.06.2015 16:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
УТАЕН  ПОКОЙ

ПАК  МЕ  ВИКА  НА  ТРЕВИТЕ  БЕЗПОГРЕШНИЯТ ПОКОЙ.
И  ДУШАТА  ОТМАЛЯВА,  СВЛИЧА  ТРЪПКА  КОЛЕНЕТЕ...
ЩЕ  ПРИСЕДНА  ТУК,  КРАЙ  УМОРЕНИТЕ  СКАЛИ,  КЪДЕТО
В  ЛУННИ  СЕНКИ  ЧАКАТ  ВЕСТ  ОТ  ХОРИЗОНТА  ДЪРВЕСАТА
И  КЪДЕТО  В  МЛЕЧНИ  ВИРОВЕ,  ПРЕЗ  ТРУДНИ  ЖЪТВИ,
САМОДИВИТЕ  ОТ  ДЕТСТВОТО  ДО  ДНЕС  ПОЯТ
БЕЛИТЕ  ЖРЕБЦИ  НА  СЪНОВИДЕНИЯТА  МИ...

ЩЕ  ПРИСЕДНА  В  ЖАЛ  БЕЗ  ИМЕ  И  БЕЗ  ПАМЕТ,  И  БЕЗ  ВРЕМЕ...
С  ДЛАН,  РАНЕНА  ОТ  ЛИШЕНИЯТА,  ЩЕ  ПОГАЛЯ
В  ЛАНСКИ  СПОМЕН  УМОРЕНИЯ  ЦЪФТЕЖ  НА  ПЕРУНИКИТЕ,
ЩЕ  НАДНИКНА  ПО-ДАЛЕЧ  И  ЩЕ  ПОПИТАМ  МАМА:
В  АЛЧЕН  ГЛАД  ЗА  ТИЯ  ДАРОВЕ  ЛИ  ТИЧАХ  ПРЕЗ  ГОДИНИТЕ,
ИЛИ  ДЪЛЪГ  СТРАХ  ОТ  СЛЯП  ПРОВАЛ,  С  РЪКА  КОРАВА  МЕ  Е  ВОДИЛ?...

МОЖЕ  БИ  ДОДЕТО  ДНИТЕ  ГРУБО  СА  МЕ  СРИТВАЛИ
В  СМЕТИЩНИТЕ  ЪГЛИ  НА  ЖИВОТА,  СЪМ  РАЗБРАЛ:
ГЛУХОТАТА  НЯМА  НИКОГА  ДА  МЕ  СПАСИ  И  В  МОЯ  СЛУХ
ЦЯЛ  ЖИВОТ  ЩЕ  ГАНГРЕНЯСВАТ  ДУМИТЕ  ЗА  ЧЕСТ,  КОИТО
ЗЛОСТНИ  ЧЕЛЮСТИ  БЕЗСКРУПУЛНО  РАЗКЪРВАВИХА...

БИЛ  СЪМ  МОЖЕ  БИ  ОБЪРКАН  И  БЕЗСИЛЕН
ДА  ГИ  ИЗВЕДА  ДО  ГЕРОИЧНИТЕ  БАЛАДИ  НА  ЖИВОТА;
БИЛ  СЪМ  НИЩ  НАВЯРНО,  И  ОРИСАН
САМ  ДА  СЛАГАМ  КРЪСТНИ  ЗНАЦИ  НАД  СТРАДАНИЯТА  СИ...

А  СЕГА  КЪМ  УТАЕН  ПОКОЙ  МЕ  ВОДЯТ  БОСОНОГИТЕ  ТРЕВИ;
ПТИЦА  В  ХРАСТИТЕ,  ОТ  ВЕКОВЕ  ГНЕЗДЯЩА,  ПЕЕ  ХИМНИТЕ
НА  ВСИЧКИ  РОЖДЕСТВА;
МЪРТВИ  ЕРИ  В  ПРОЦЕПИТЕ  НА  СКАЛИТЕ  ШУМОЛЯТ;
ПЛУВАТ  ВИДРИ  НАД  ПРЕГЛЪТНАТИ
ОТ  ИЗВОРИТЕ  ЗАРЕВА...
... И  СЕ  СВЛИЧАТ  НАД  МЕН  БЕЛИТЕ  КЪДЕЛИ  НА  СЪНЯ...

image

Автор:  Димитър  Горсов
Из  „Тишини  и  сенки"



Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12188803
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80640
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930