Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2016 08:44 - СКИТНИК - ЙОРДАН ВЕТВИНОВ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 492 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
СКИТНИК

ЩЕ  МЕ  СРЕЩНЕ  ПАК  ВОЛНИЯТ,  ВОЛНИЯТ  ВЯТЪР,
ЩЕ  СЕ  БЛЪСКА  О  МЕН  КАТ  ПИЯН  И  ЩЕ  БЯГА;
И  ЩЕ  ПИТА  С  ПРИСМЕХ  ЖЕСТОКИЯТ  ВЯТЪР:
„ПАК  НАРАМИ,  НАРАМИ  ЛИ,  БРАТЕ,  ТОРБАТА,
ПАК  ЛИ  ТРЪГНА  СЛЕД  ТВОЯТА  ЧЕРНА  ТОЯГА?"

УТРЕ  В  ТЪМНИ  ЗОРИ  АЗ  ОТТУК  ЩЕ  ЗАМИНА,
С  ЧЕРЕН  ХЛЯБ  В  ТОРБА,  С  ЧЕРНА  МЪКА,  В  ДУШАТА.
УТРЕ  ПАК.  НАКЪДЕ?  ВСЕ  ЕДНО  -  ЩЕ  ЗАМИНА.
ПРИЕМИ  МЕ,  ПОЛЕ,  ТЪМЕН  ЛЕС  И  ПУСТИНЯ.
ПРИЕМЕТЕ  МЕ,  МОИ  ВЪЗЛЮБЕНИ  БРАТЯ.

АЗ  СЪМ  И  САМ.  АЗ  СЪМ  СКИТНИК  БЕЗДОМЕН
И  КОПНЕЯ  ПРИ  ВАС  КАТО  БРАТ  ДА  ПОЧИНА.
АЗ  РАЗНАСЯМ  В  СВЕТА,  -  БЛЕДЕН  СКИТНИК  БЕЗДОМЕН,
МОЯ  ВЕЧЕН  ТОВАР  -  НЕОТСТЪПНИЯ  СПОМЕН
ЗА  ОСТАНАЛИ  НЯКЪДЕ:  ДОМ  И  РОДИНА...

ДА  МИ  КИМАТ  ЦВЕТЯ,  ДА  МИ  ШЕПНАТ  ТРЕВИТЕ,
ДА  МИ  СТИСНЕ  ДЕСНИЦА  ЗАСМЯНОТО  СЛЪНЦЕ.
И  БЕЗ  ЗАВИСТ  В  ДУШАТА  ДА  ГЛЕДАМ  В  ТРЕВИТЕ
КАК  СЕ  БРЪМБАРИ  СПЛИТАТ  ВЪВ  ДВОЙКИ  ЧЕСТИТИ,
КАК  ЛИКУВА  И  ГРЕЙ  ВСЕКИ  КАМЪК  И  ЗРЪНЦЕ.

ДА  МЕ  СРЕЩНЕ  ПАК  ВОЛНИЯТ,  ВОЛНИЯТ  ВЯТЪР,
ДА  МЕ  БЛЪСНЕ  В  ЛИЦЕТО,  ДА  ПЕЙ  И  ДА  ТИЧА,
И  ДА  ГРАБНЕ  И  ХВЪРЛИ,  ПРИЯТЕЛЯТ  ВЯТЪР
МОЯТА  СКРЪБ  -  МОЯ,  ЧЕРНИЯ  ХЛЯБ  ОТ  ТОРБАТА,
ЩО  МИ  ДАДЕ  ВЕДНЪЖ  ЕДНО  БЯЛО  МОМИЧЕ.

image

Автор:  Йордан  Ветвинов
Сп.  „Хиперион",  г.  6,  кн.  9,  1927.  г.



Гласувай:
8


Вълнообразно


1. kvg55 - Не описват света около тях, а все ни ...
04.05.2016 16:01
Не описват света около тях, а все ни занимават със своите преживявания.
цитирай
2. ambroziia - Не описват света около тях, а все ни ...
04.05.2016 21:57
kvg55 написа:
Не описват света около тях, а все ни занимават със своите преживявания.


Всичко е интересно, но може би преживяванията
са най-трудни за описване.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12179244
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80583
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930