Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2013 23:48 - ПРА-БЪЛГАРСКИ ПРОИЗХОД НА ИМЕНАТА БИТОЛЯ И БУКУРЕЩ
Автор: shtaparov Категория: Политика   
Прочетен: 18406 Коментари: 22 Гласове:
68

Последна промяна: 09.12.2014 02:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
               ЗНАЧЕНИЕ НА ПРА-БЪЛГАРСКИТЕ ИМЕНА БИТОЛЯ И БУКУРЕЩ


    Съвсем наскоро проучванията на "Анализа" доказаха по един изключително убедителен начин,че имената на градовете Битоля и Букурещ са от директен пра-Български произход. Доказано бе също,че между тези две названия има много тясна семантична връзка,напълно непонятна за днешните жители на тези градове,обявени от тамошните власти за "македонци" и "румънци". Оказа се,че Аспаруховите и Куберовите Българи,наричани неправилно в официалната историография "пра"-Българи изобщо не са си поплювали,ами са основали тези и много други градове преди много векове,
влагайки в техните названия съвършено ясен и прозрачен смисъл. Това са сторили те когато изобщо не са знаели или подозирали,че днес в тези градове ще се разпореждат правителства на фалшификатори и съчинители,предатели на Българщината и ренегати с неясно национално самосъзнание,които ще се стараят да заличават и унищожават всичко Българско,изпречило се пред очите им,но най-вече: Българското самосъзнание на своите поданици!

  И въпреки това "македонските" и "румънските" власти изобщо не подозират,че въпреки всичките им патологични усилия те и подвластните им народностни отломки дори днес продължават да ползват хиляди думи и названия,оставени от "пра"-Българите като вечен знак за това,че земята на днешните държави "Румъния" и "Македония" е била Българска хиляди години преди измислените нации на "румънци" и "македонци" да защъкат под световния небосклон! Модерната генетика днес категорично доказва,че населенията на тези страни в над 90% носят не смесения ген на гръко-римските завоеватели,а благородната кръв на хилядолетното палеобалканско население- древните Българи,намерила своето местно проявление в имената на древни Тракийски племена като Гети,Мизи,Даки,Меди,Пеони,Пелагони,Синти,Мигдони и пр.!

  Най-висша подигравка с измислената държава "Румъния",заела мястото на Българските области Бяла и Черна Влахия е тази,че нейната столица носи не румънско,а чисто Българско име! Също такава подигравка Божията промисъл е поднесла на сърбо-македонските стъкмисти и преправячи на Българска история в Сърбия и особено във Вардарско,където имената на всичките градове са пра-Български (а това според шизофренните им виждания би трябвало да е едно и също с "татарски",въпреки че татарите са главни унищожители,а не създатели на Волжка България)! Вижте само имената Охрид,Скопие,Кичево,Струга,Преспа,
Кочани,Битоля,Щип,Кавадарци,Гевгели и пр.- цяло съзвездие от древно-Български бисери краси страната им в знак на това,че Българите в нея не само никога не са изчезвали,но продължават да представляват преобладаващ процент от местното население. Древно-Български са имената и на повечето главни "румънски" градове- Плоещ,Браила,Тулча,Търговище,Турну Северин,Турну Мъгуреле,Черна вода,Брашов,Бъкъу,Крайова и т.н.,което е твърде лесно доказуемо.

  А сега ще преминем към доводите и доказателствата,които като тежки обвинения разбиват фалшивото амплоа на гузните фалшификатори от "Македония" и Влашко:

1. Битоля (Битола)= Битора (прех.Р-Л),Бихора (Бигора)! Думата Бихор е позната дори в Памир като останка от древните Българи,
като значението й там е "Манастир"! А добре запознатите с историята на Битоля знаят,че до края на късното средновековие градът е носил тъкмо името Манастир. Същия смисъл носи името и на средноазиатския град Бухара (Бихора,Бигора),макар че някои го тълкуват и като "Богара",което значи,че такова име е слагано в епохата на езическите будистки и зороастрийски манастири,а не на християнските. С думата Бигор и до днес нашето население нарича особен вид строителен материал (варовиков камък с вкаменелости на миди и други морски животни,тълкувани като свидетелства за Ноевия потоп),който материал до края на Възраждането е бил използван изключително за строителството на църкви и манастири.

  И понеже усещам как някой туркофил ще се изкуши да каже,че думите Бихор и Битол не са индоевропейски а тюркски,веднага ще го разочаровам горчиво- те не само са индоевропейски,но са напълно разбираеми дори за днешните Българи,понеже Битол (Бихор)= Бител (Обител,Обитавано място),Битар (Обитар,Обитаван),
както и Богар (Божар,Божий дом,Божия крепост). Съответно Бухара= Бихора (Бигора),т.е. Манастира,а изначалната дума Бит е диалектен вариант на думата Жит (Жив), създаден поради хилядолетното развитие на Архаичния Български Праезик (АБП). Думата Жит (Жив) от своя страна произлиза от името на древно-Българския бог Жива,наричан в Индия Шива,а в Израел и Вавилон- Нова (Нойа,Ной,Нов). Името на този бог на живота,асоцииран с бога на планетата Юпитер,стои между най-древните пра-думи на човечеството,понеже е било сред имената и на Слънчевия бог,за чието проявление (аватар,превъплъщение) е бил считан Юпитер,а от него произлизат такива думи като Жог (Жогане,Жегване,Изгаряне),Жега,Жигосване,
Жугане (Жувяне,Живене) и пр.,както и имената на много езически жреци.

2. Букурещ (в Русия- Бухарест,което явно е по-близко до първообраза,а в Румъния- Букурещи)= Бухарец (Бихорец,Бигорец),а Букурещи= Бихорище
(Бигорище,Бигореца),сиреч Биталище (Обиталище,Манастирище),с преход Р-Л!

  Допълнително ще поясня,че на мястото на днешния гр. Букурещ в началото явно е имало някакъв Български езически манастир,който е бил превърнат в
християнски след IX-Х век. С течение на времето по добре познатия сценарий около изолирания в началото манастир постепенно се появили и други сгради- къщи на охраната,на обслужващия персонал,магазини и дюкянчета,търговски кантори и складове,царски митници,крайпътни ханчета,земеделски стопанства,скотовъдни ферми и пр.,което позволило на скромния някога манастир да се превърне в село и накрая- в значителен градски център,който бил избран за столица на младата влашка държава.

  След отстраняването на непокорната Българска династия от управлението на Влашко (1714 г.) султанът назначава за местни управници група верни на управлението му фанари
оти,които започват да изкореняват масово присъстващите в езика на местното население Български думи и да ги заменят с новолатински и латинизирани,за да придадат нова,не-Българска самоличност на населението и да го направят по-послушно и податливо на тяхното марионетно управление. А това е ставало разбира се не без знанието и одобрението на техния "бащица" турския султан,комуто гърците се кланяли и подлагали твърде усърдно,за да си издействат онези постове,които по-рано Българите притежавали. Едновременно с това фанариотите започват да привличат в тази преобладаващо Българска до тогава област големи групи власи от вътрешността на Гърция и от други области на Балканите,за да ги ползват като помагачи срещу противящите се на тяхното управление местни Българи и като допълнителен съюзник,който да работи за укрепването на властта им. И макар власите да са потомци на ромеизирани преди много векове Българи*, гърците умишлено спекулират с "римския" (ромейския) елемент във "влашкия"** език за да внушат на власите,че гърците им са по-близки в народностно отношение от Българите и да ги използват за своите задкулисни цели***.

  "Румънците" не са забравили да изфабрикуват своя теза за произхода на името Букурещ но по всичко личи,че тя е твърде изкуствена и наложена вторично,поради случайна прилика между думите. Тезата за произхода на името Букурещ от нововлашката дума Букур (Вакер= кравар,овчар),водеща до крайното значение Овчарец или Овчарище (Овчарник) и Краварище (Краварник) е доста изкушителна но твърде смешна и несъстоятелна,понеже според нея излиза,че "Малкият Париж" е всъщност град на кравари и овчари,а не на князе и на крале,като за власите остава непонятно как ново-"влашката" дума Букур се е сдобила със старо-Българското окончание "-ЕЩ" (-ЕЩИ,-ИЩЕ) и откъде се е взела тази влашка дума в указания район,след като дори и днес повечето села около Букурещ са чисто Български,а населението им ползва влашкия само като като втори,но не като майчин език. Ако румънският превод беше верен щеше да означава,че хората,избирали този град за столица на Влахия или не са разбирали влашки,или,ако са го разбирали,не са превеждали името му като "Овчарище" и "Краварище" подобно на днешните "румънци",а по коренно различен начин,без да ползват за целта "услугите" на влашкия език.

  По времето,когато градът е избиран за столица на Влашко Българският елемент в района явно е бил още твърде силен и влиятелен,понеже никой не е забелязал,че някакви крайпътни краварници и овчарници ще бъдат обявени за столица на князете и велможите,нито е усетил обидния мирис на кочове,обори и егреци около княжеските покои. Румънците днес са забравили,че едно тяхно преброяване преди почти 80 години в южно Влашко е регистрирало около 1,5 млн. Българи,които през комунистическо време "изчезват" непонятно някъде в небитието,без никога да са напускали страната! Но тези Българи все още са си там и чакат да им подадем ръка,а нашите правителства се ослушват и изобщо не разбират,че България има много повече право да владее "влашките" земи северно от Дунав,отколкото Румъния- Българските земи южно от Дунава!

  И за да не се изкуши някой да каже,че името "Букурещ" е някакво изключение от общото правило а имената на повечето други градове,реки и прочие в "Румъния" са влашки веднага му доказвам,че тези имена по правило са всъщност Български,за което прилагам следния силно съкратен списък на част от най-старите градски и речни имена в страната:

1. Бъйлещи= Бъйлище (Боилище,Болярски град): от добре известната старо-Българска форма на думата "Болярин",която се е произнасяла "Бъйлия".
2. Плоещи= Пловещи (Плавище- Място за плавене на злато или други руди).
3. Галац= Гьолец (Завирено място край река).
4. Бузъу= Бузъву (Бузово,Бъзово).
5. Крайова= Крайово.

6. Брашов= Прашов (Прашен).
7. Питещи= Питище,Патище.
8. Георгени= Георгино.
9. Мурджени= Мурджино.
10. Фетещи= Светещи (Светище,Свято място).

11. Сфънтул Георге= Свенти Георги,Свети Георги.
12. Петрошени= Петрошани (Петрохани),Петрушино,Потрошино.
13. Бърлад= Белрад (Белград,Белорад).
14. Браила (Бръила)= Броило (Място,където преброявали добитъка за износ или за данъци).
15. Олт= Жолт,Золт (Златоносен).

16. Яломица (без коментар).
17. Олтеница (без коментар).
18. Слатина (без коментар).
19. Търговище (без коментар).
20. Черна вода (без коментар).

  Внимателното вглеждане в географските карти показва,че у нас и в бившите ни земи има още много селища,чиито имена подобно на името "Букурещ" произлизат от древно-Българската дума за манастир,както и такива с окончания "-ище", "-ищи", "-еща", "-ъща", "-еш", "-уш" и пр. Достатъчно е да споменем само днешните Български села Батулия,Батулци,Бошуля,Ботурче,Бутроинци,Ботров,Богров,Бутрева,
Букоровци (директен диалектен вариант на названието Букорощи),Богорово (от личното име Богор,произлизащо навярно от някой местен топоним или старо селищно название със същото име),Бахреци,Бахалин,Боголин и пр. И днес една област (комитат) в североизточна Унгария се нарича Хайду Бихар,а някои от градовете около нея носят имена като Бихаркерещес,Бихарнагубайом,Балкани,Коняр,Полгар (Болгар) и пр.,които надали да са унгарско наследие,останало от власите. За Българските селищни названия Банище,Винище,Галище,Кутлеш,Смърдеш,Кукуш,Барбеш и Голеш почти всеки е чул,както и за древния Български град Пеща в Унгария,а думите "Къща" и "Селище" не са изгубили популярността си и днес.

  От средните векове до нас е достигнало името на Българския град Биглищи (=Биглище) в днешна източна Албания,както и на известния град Бихар в Трансилвания,който запазва Българското си име след унгарското завладяване по напълно разбираеми причини,но след началото на "румънската" колонизация (1918 г.) го променя на Бихария. Недалеч от него в западна "Румъния" е гр. Батър,а колко още унгарски и румънски села и градове носят имена,произлизащи от същия древно-Български корен е по-добре да не се захващаме да изясняваме,понеже ще ни трябват доста усилия,докато ги съберем всички на едно място. Името Бихар присъства като име на област (щат) дори в далечна Индия,но не защото хората там случайно са го налучкали така,че да прилича на нашето,нито защото са потомци на "румънци",власи или роми а по простата причина,че индийската цивилизация е основана от древно-Българския цар Дионис,един от чиито потомци Кардама е имал царство граничещо с Индийския океан,а езикът на неговите Саки (Скити) е залегнал в основата на езиците пракрит и санскрит. Но ако някой може да открие доказателства че греша- моля,нека заповяда,и въпреки оскубания от поредната "тройна коалиция" бюджет ще му дам 1000 лева награда!

  Още информация по въпроса- виж и на http://samoistina.com/3/menomorut.htm

* Първичното частично от-Българяване и ромеизиране на власите и на сродните им етнически групи (цинцари,армъни,каракачани и пр.) е започнато от римските завоеватели през I-II век и приключва към XII век,с края на "византийската" власт в региона. Българската реконкиста сред власите е прекратена от турските завоевания на Балканите,които отварят пътя към окончателното им ромеизиране,проведено на три етапа между 1714-1989 г.: от фанариотите (1714-1821 г.),нововласите (от 1861 г. "румънци"- фанариотски възпитаници: между 1821-1944 г.) и комунистите (между 1944-1989 г.).

** Власи (Блази)= Блъзи (Блъги,Блъгари),а Блъгари= Блъги- Ари (Блъги-Ора,Блъги Хора).
*** Не случайно голямото гръцко въстание от 1821 г.,довело в крайна сметка до освобождението на Гърция от турска власт (осъществено благодарение на руската и на влашката помощ!),започна именно от Влашко,където укрепилите властта си фанариоти най-после събраха сили и смелост да се опълчат на вековния си приятел- турския султан.






Гласувай:
69


Вълнообразно


1. mt46 - Поздрав!
04.03.2013 00:19
Блазя ни на българите, че сме благи и благородни!...
цитирай
2. demograph - Само да се не самоподценявахме толкоз
04.03.2013 17:58
Поздрав за постинга.
цитирай
3. shtaparov - Благодаря!
04.03.2013 19:55
demograph написа:
Поздрав за постинга.

Благодаря- поздрав и за теб!
цитирай
4. nikikm - Ако приемеш,
04.03.2013 21:13
Браво!А за мен, удоволствието от прочетеното!Това е най-малкото,което мога да кажа!Да си жив и здрав и поздрави!
цитирай
5. ckarlet - Поздрави и от мен за постинга, Sh...
04.03.2013 22:40
Поздрави и от мен за постинга, Shtaparov!
цитирай
6. shtaparov - Съгласен съм!
04.03.2013 22:45
mt46 написа:
Блазя ни на българите, че сме благи и благородни!...

Съгласен съм! Лошото е,че благите от край време никой не ги уважава,а благородните напоследък не са на мода...
цитирай
7. alexs - Великите сили са разделени балк...
05.03.2013 21:50
Великите сили са разделени балканските народи и са ги владели.
цитирай
8. shtaparov - Браво!А за мен, удоволствието от ...
05.03.2013 22:45
nikikm написа:
Браво!А за мен, удоволствието от прочетеното!Това е най-малкото,което мога да кажа!Да си жив и здрав и поздрави!

Позволи ми да изразя своите благодарности за поздрава и одобрението. Здраве и късмет!
цитирай
9. shtaparov - Поздрави и от мен за постинга, Sh...
05.03.2013 22:53
ckarlet написа:
Поздрави и от мен за постинга, Shtaparov!

Благодаря ти,Скарлет! Мисля,че мога да изкарам още по-интересни материали- бих казал дори такива,които поразиха дори мен! Данните вече са налице,нужна ми е само малко помощ за справяне с компютъра и повече време за писане.
цитирай
10. shtaparov - Великите сили са разделени балк...
05.03.2013 23:02
alexs написа:
Великите сили са разделени балканските народи и са ги владели.

Това не е било много трудно,понеже между иначе многобройните,но разпокъсани древно- Български племена често е имало междуплеменни вражди и граждански войни,които са подривали устоите на всяко местно държавно начинание. В същото време далечни страни с много силно централизирано управление са успявали малко или много да ни наложат порядки,които да насърчат нашите вражди и да направят невъзможно единението ни. Затова днес имаме толкова много междуплеменни вражди: между нас и сърбите,между сърбите и хърватите,между руснаците и поляците и т.н.
цитирай
11. breeze - Поздрави за благородното дело което градите стъпка по стъпка!
06.03.2013 11:44
Баба ми, чието семейство беше избягало от "турско", много ме учуди веднъж преди смъртта си, когато ми заговори за "благата дума" и ме съветваше да я приема в сърцето си. Колко много народа ни е уважавал добротата в ежедневието си.
Успехи в благородното дело!
цитирай
12. shtaparov - Благодаря- много успехи и на теб!
07.03.2013 08:55
breeze написа:
Баба ми, чието семейство беше избягало от "турско", много ме учуди веднъж преди смъртта си, когато ми заговори за "благата дума" и ме съветваше да я приема в сърцето си. Колко много народа ни е уважавал добротата в ежедневието си.
Успехи в благородното дело!

Благодаря- много успехи и на теб!
цитирай
13. mariniki - чета те с интерес...
07.03.2013 10:10
винаги... и се възхищавам на ерудицията...
и труда ти в това благо дело... да запазим българщината..
топъл сърдечен поздрав за теб..
цитирай
14. shtaparov - винаги. . . и се възхищавам на еру...
08.03.2013 08:50
mariniki написа:
винаги... и се възхищавам на ерудицията...и труда ти в това благо дело... да запазим българщината..топъл сърдечен поздрав за теб..

Длъжни сме да запазим Българщината непременно- с всички средства и на всяка цена,понеже поколенията и Бог няма да ни простят ако не го направим!!! Особено е важна ролята на държавните ни власти в това дело,и ние трябва да искаме от тях да направят за бъдещето на Българите всичко,без значение какви са желанията на чужденците! Понеже време за проиграване вече не остана!
цитирай
15. aristotelis - Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се ...
11.03.2013 14:14
Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
цитирай
16. shtaparov - Това го приемам без проблеми!
11.03.2013 21:08
aristotelis написа:
Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

Тоя коментар вече го приемам без проблеми: това по-прилича да е написано от нормален човек.
цитирай
17. bven - Специално за Битоля - благодаря!
12.03.2013 20:47
Беше хубав град и българите в него се гордееха, че са учили в българско училище и говореха чист български език!!!
цитирай
18. shtaparov - Битоля
12.03.2013 23:10
Битоля никога не е бил друг град освен Български и ако се стегнем малко,никога няма да стане албански въпреки кривите надежди на някои екстремисти!
цитирай
19. vostroto - Така е, и генното проучване което ...
04.04.2013 11:26
Така е, и генното проучване което наскоро го доказа, направо си беше излишно. Какво да кажа, македонците и румънците поне не смениха имената на селищата си така драстично, както гърците. Хубав, интересен постинг, Штапаров, благодаря!.

ппТекстът към тази песен "не се срами, не се плаши, българин да си" я намирам за невероятно глупава. Кому е притрябвал този съвет!? По-скоро за гърците би трябвало да се отнася. Те има за какво да се срамуват.
цитирай
20. shtaparov - Така е, и генното проучване което ...
05.04.2013 01:30
vostroto написа:
Така е, и генното проучване което наскоро го доказа, направо си беше излишно. Какво да кажа, македонците и румънците поне не смениха имената на селищата си така драстично, както гърците. Хубав, интересен постинг, Штапаров, благодаря!.
ппТекстът към тази песен "не се срами, не се плаши, българин да си" я намирам за невероятно глупава. Кому е притрябвал този съвет!? По-скоро за гърците би трябвало да се отнася. Те има за какво да се срамуват.

Гърците направиха в нашите южни земи опити за етническо прочистване,които обаче за техен ужас излязоха неуспешни. А Българщината в Беломорието и Македония все повече и повече ще се възражда,за да покаже на злостните грабители кой е стопанинът на тая земя!
цитирай
21. gizdashki - Обетована земя
26.04.2015 22:07
А Стопанин на тази земя е сам Господ Бог, и ако ние уповаваме на Него, Той е дал обет да ни бъде бащина довека. Амин!
цитирай
22. shtaparov - А Стопанин на тази земя е сам Господ ...
27.04.2015 15:24
gizdashki написа:
А Стопанин на тази земя е сам Господ Бог, и ако ние уповаваме на Него, Той е дал обет да ни бъде бащина довека. Амин!

Благодарни сме на Господ за добрините- да се свети името му вовеки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shtaparov
Категория: Политика
Прочетен: 4865178
Постинги: 269
Коментари: 9123
Гласове: 137671
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Потомци на Алцек в Италия- гайди и тъпани,Български носии,цървули и навуща
2. Българска аристокрация през XV-XVII век
3. Българи от Ниш 2018 г. празнуват деня на Съединението
4. 105 Български въстания срещу турците
5. Български печат на 4300 години
6. Тракийската богиня ДУЛА- виж ДУЛО и календарния термин ДИЛОМ
7. Автономни градове и области през XV-XVI в. в България
8. Тюрколози умишлено крият стари истории на България,издадени преди векове в чужбина
9. Фалшификатори на Българската история върлуват безнаказано в Уикипедия
10. Спароток срещу фалшификаторите на история
11. Мнението на велики личности за Българите
12. Скитско племе Авари- факти и извори
13. Ето колко е лесно да се разбере истината за произхода ни: статия на Спароток
14. "Пра"-Българите са потурчени с купища цинични лъжи по наш адрес,измислени от руската "наука"
15. България е дала заем на Франция през 1907 г. 145 милиона златни лева
16. Българска сватба от старо време- ориг.запис от 1962 г.,няма къде да го видите днес
17. Германски племена с феноменални имена: Дули,Галомани,Кавки,Камари,Фраки,Аварини,Еруски (Етруски),Балти,Бактери (=Бактри),Аугандзи (=Афганци),Албани,Гермиони,Вируни,Варни и пр.
18. Бълг.език забранен в Татарстан 1928 г.,а татарите клали Българи в Русия 1884г.
19. Руснаци спрягат Българите в конференция за Тенгри
20. Руски данни за Киев- основали го индуси,в него имало монголоиди и тюрки
21. Русите роднини на тюрките- руска статия
22. Евреите с италиански корени,навярно от етруските
23. Манихейството вид гностицизъм,основа на дуализма и богомилството
24. Орфей и синът му били в Египет- Спароток
25. Български календарни животни в дакийския зодиак
26. Сърби и Хървати в Стара Велика България
27. Българските тайни езици- част от тях
28. Истинската Илиада е фригийската
29. Именникът на князете- проучване на Стефан Чурешки
30. Ценни сведения за морските народи