Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2012 09:22 - НА НОЩТА - ПЪРСИ БИШ ШЕЛИ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 371 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 04.10.2013 14:39


                            НА  НОЩТА

       ЕЛА,  ОБЪРНИ  ТЕЗ  НЕБЕСНИ  ПРОСТОРИ,
ДУХ  НА  НОЩТА!
ИЗЛЕЗ,  НАПУСНИ  ПЕЩЕРАТА  ЗЛОВЕЩА,
ГДЕ  СКУЧНИЯТ  ДЕН  ТЕ  БЕШЕ  ЗАТВОРИЛ.
В  НЕЯ  ТИ  СЪНИЩА,  СТРАННИ  ПОСРЕЩА:
СЪС  ТЯХ  И  ЖЕЛАНА,  И  СТРАСТНА  СИ  ТИ.
ЕЛА,  ДОЛЕТИ!

       ОБВИЙ  СИ  СНАГАТА  ВЪВ  МАНТИЯ  СИВА,
ОБЛЯНА  В  ЗВЕЗДИ.
ДЕНЯТ  ОСЛЕПИ  СЪС  СВОИТЕ  КОСИ;
СРАЗИ  ГО  С  ЦЕЛУВКА,  КОЯТО  ОПИВА...
НАД  ЗЕМЯ  И  ВОДА  СЕ  ЗА  МИГ  ПОНЕСИ
И  НА  ВСИЧКИ,  НАВСЯКЪДЕ  С  ЖЕЗЪЛА  СВОЙ
ДАРЯВАЙ  ПОКОЙ.

      ЩОМ  ЗАРАН  РАЗБУДЕН  АЗ  ЗЪРНА  ЗОРАТА,
ЗА  ТЕБЕ  КОПНИЯ!
КОГАТО  ЛЪЧИТЕ  РОСАТА  СТОПЯТ
И  ПЛАДНЕ  ЩОМ  ЛЕГНЕ  ВЪРХУ  ДЪРВЕСАТА,
КОГАТО  БЕЗСИЛЕН  ЗАСПИВА  ДЕНЯТ
КАТО  ГОСТЕНИН,  КОЙТО  ПРИ  ЧУЖДИ  СЕ  ГРЕЕ  - 
ЗА  ТЕБЕ  КОПНЕЯ!

       СЕСТРА  ТИ  -  СМЪРТТА,  СЕ  НАДВЕСИ  НАД  МЕН
„ЗОВЕШ  ЛИ  МЕ  ВЕЧЕ?"
СЪНЯТ,  ТВОЙТО  МИЛО  ДЕТЕ,  ДОЛЕТЯ;
ЗАМОЛИ  МЕ  ПЛАХО  СЪС  ВЗОР  ЗАМЪГЛЕН:
„ПУСНИ  МЕ  ПРИ  ТЕБЕ  ДА  СЕ  ПРИЮТЯ!
НЕ  МЕ  ЛИ  ЖЕЛАЕШ?"  ОТВЪРНАХ  С  ТЪГА:
НЕ  БИВА  СЕГА!

       ЩЕ  ДОЙДЕ  СМЪРТТА,  НО  СЛЕД  ТВОЯ  ЧАР  - 
ТЪЙ  МАЛКО  ОСТАНА!
ЩЕ  ДОЙДЕ  СЪНЯТ,  НО  ТИ  ЩЕ  СИ  ВЕЧЕ  УМРЯЛА.
НЕ  ИСКАМ  ОТ  ТЯХ  АЗ  СКЪПИЯ  ДАР,
ЕДИНСТВЕНА  ТИ  БИ  МИ  ГО  ДАЛА,
О,  НОЩ!  ПРИБЛИЖИ  СЕ  С  ЛУДИ  КРИЛА!
ЕЛА!   ЕЛА!...

                    image

                   1821,  Превод:  Илия  Люцканов



Гласувай:
5


Вълнообразно


Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12258501
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80806
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930