Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2013 08:00 - В КУХНИТЕ - НИКОЛА ИНДЖОВ
Автор: ambroziia Категория: Поезия   
Прочетен: 453 Коментари: 2 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
          В  КУХНИТЕ

      В  КУХНИТЕ,  КЪДЕТО  СВИРИ
ЧАЙНИКЪТ  ПРИ  МОКРО  ВРЕМЕ
И  ШВЕЙЦАРСКИЯТ  БУДИЛНИК
ЗВЪНВА,  КАКТО СИ  МЪЛЧИ,

       ВИЖДАМ  КАК  РЪКАТА  МОЖЕ
ХЛЯБ  ДА  ЧУПИ  И  ДА  ДРЕМЕ,
И  ПРОЗРАЧНА  ПЛЕСЕН  ВИЖДАМ
В  МИМОЛЕТНИТЕ  ОЧИ.

       А  СЪНЯТ  РЕДОВНО  ИДВА
С  ОБЛЕКЧЕН  И  ЯСЕН  СМИСЪЛ,
НЕЩО  КАТО  СТАРОГРЪЦКИ,
ПРЕПОДАВАН  НА  ДЕЛФИН.

И  ВЪВ  КУХНИТЕ  СЪНУВАМ
      ВСЕ  ВЕЧЕРНА  РЪКАВИЦА,
НЕНАДЕЙНО  ИЗТЪРВАНА
ОТ  РЪКА  СЪС  ПРЪСТЕН  СИН.

И  ВЪВ  ПОЛЪХА  СРЕДНОЩЕН
      НА  ЦИГУЛКИ,  В  СИЛУЕТА
НА  СВЕТИЛНИЦИ,  КОГАТО
НЯКОЙ  СВЕЩИТЕ  ГАСИ,

КАКТО  СИ  МЪЛЧИ  -  ПРОЗВЪНВА
      ИЗВЕДНЪЖ  У  МЕН  СЪРЦЕТО.
БУДЯ  СЕ.  ДЕНЯТ  ЗАПОЧВА.
НЯМА  ВРЕМЕ  ЗА  СЪЛЗИ.

      АЗ  РАБОТЯ.  АЗ  ОТРИЧАМ
СЕБЕ  СИ.  ДЪЛБОКО  В  МЕНЕ
РЪКАВИЦАТА  ВЕЧЕРНА
ДРУГ  ЕДИН  ЖИВОТ  ПОБРА.

СПИ  РЪКАТА  С  ХЛЯБА,  ПЛЕСЕН
       ПОГЛЕДА  МИ  ЩЕ  ОТНЕМЕ,
НО  УСМИВКАТА  МИ  ТРЕПНА
В  КУХНИТЕ  КАТО  ИСКРА!

    image

       1968,  Никола  Инджов



Гласувай:
5


Вълнообразно


1. minabk - Всъщност, за мене е малко непозната ...
12.09.2013 13:19
Всъщност, за мене е малко непозната тази страна на Никола Инджов. Неговото бягство от рутината на кухнята и чая в сините искри на творчеството е някак спокойно и баладично .
Благодаря ви амброзия, за безупречния вкус, с който подбирате поезия и други текстове.
цитирай
2. ambroziia - Всъщност, за мене е малко непозната ...
12.09.2013 13:29
minabk написа:
Всъщност, за мене е малко непозната тази страна на Никола Инджов. Неговото бягство от рутината на кухнята и чая в сините искри на творчеството е някак спокойно и баладично .
Благодаря ви амброзия, за безупречния вкус, с който подбирате поезия и други текстове.


Благодаря. Богато и интересно е творчеството на Никола Инджов.
Приятен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ambroziia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 12221933
Постинги: 17472
Коментари: 4227
Гласове: 80792
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930